کارگروه گندم و آرد استان اصفهان با حضور مشاور وزیر اقتصاد

مشاور وزیر اقتصاد گفت: با اجرای طرح هوشمندسازی آرد و نان، نانوایان متخلف از چرخه تولید خارج می‌شوند.

مشاور وزیر اقتصاد در حاشیه کارگروه گندم و آرد استان  اصفهان با اشاره به طرح هوشمند سازی آرد و نان گفت: این طرح در دستور کار دولت قرار گرفته است تا دسترسی نانوایانی که رفتار متعهدانه‌ای دارند و عرضه نان را پیگیری می‌کنند در چرخه افزایش قرار بگیرد.


محمد جلال در خصوص دستاورد طرح هوشمندسازی آرد و نان افزود: سه هدف مهم در این طرح در دستورکار بود که دولت تصمیم گرفت بدون ایده آزادسازی قیمت نان و بدون سهمیه بندی نان سه هدف را دنبال کند.

او گفت: در هدف نخست کاهش عرضه نان خارج از شبکه، شکسته شدن نرخ‌های غیرواقعی، جلوگیری از هدر رفت منابع دولت در آرد یارانه‌ای را هدف گذاری کردیم که ابعاد آن مشخص شده و در چندماه آینده گزارش کامل این طرح را اعلام می‌کنیم.

دکتر جلال خاطرنشان کرد: هدف دوم این طرح ترمیم اقتصاد نانوایان بود که با جدیت پیگیر آن هستیم و ارتقاء کیفیت نان سومین هدفی است برنامه امسال ما است.

مشاور وزیر اقتصاد گفت: روزانه ۱۱ تا ۱۲ میلیون تراکنش خرید نان در این سامانه ثبت می‌شود و به همین میزان امکان اعلام نظر برای مردم فراهم می‌شود، کسانی که علاقه‌مند باشند پس از هر خرید می‌توانند نقاط قوت و ضعف نانوایان را با گزینه‌های مشخصی ثبت کنند.

او با تاکید بر اینکه در این طرح برای خرید مردم هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد، گفت: خرید‌هایی که حجم بالا دارند خرید عمومی مردم نیستند و برای مصارف خاص، سازمان‌ها، ارگان‌ها، مراسم‌ها و … خریداری می‌شوند که به آن‌ها خرید‌های کسب‌وکار می‌گوییم.

دکتر جلال افزود: در این راستا مسیری طراحی شده که متقاضیان می‌توانند اینگونه خرید‌ها را در این قالب انجام دهند و ضروری است این موارد به نانوایان اطلاع رسانی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار