معاون استاندار خراسان جنوبی ؛

بانک‌ها باید سرمایه خود را در خدمت توسعه خراسان جنوبی قرار دهند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: بانک‌های خراسان جنوبی در راستای توسعه و پیشرفت، ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری در استان باید کنار هم باشند .

 اشرفی در نشست کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان که به میزبانی مدیریت بانک ملی خراسان جنوبی برگزار شد گفت: بانک‌های خراسان جنوبی باید سرمایه و پول‌های خود را در خدمت توسعه و ایجاد اشتغال در داخل استان قرار دهند، اما متاسفانه برخی بانک‌های خصوصی فقط به دنبال کسب درآمد هستند و سهمی در پرداخت تسهیلات و توسعه استان ندارند.

او با گلایه از این دسته بانک‌ها که سرمایه و دارایی خود را به تهران می‌فرستند افزود: چنانچه این بانک‌ها پای کار بیایند و سرمایه خود را در راستای سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی و اعطای تسهیلات به مردم هزینه کنند، کمک زیادی به رونق اشتغال و سرمایه‌گذاری است.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر این نکته که چنانچه بانکی پول و سرمایه خود را در خدمت توسعه و اشتغال استان نگذارد، حضورش ثمره‌ای برای خراسان جنوبی نخواهد داشت گفت: دستگاه‌های دولتی باید نسبت به این گونه بانک‌ها سختگیری داشته باشند و چنانچه بدهی به دستگاه خدمات‌رسان دارند، در موعد مقرر آن را دریافت کنند.

اشرفی همچنین با تاکید بر برگزاری منظم و ماهانه جلسات کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان با حضور حداکثری اعضا ادامه داد: بنده نیز آمادگی دارم تا هر ماه در جلسات کمیسیون بانک‌ها به دلیل اهمیت عملکرد بانک‌ها در گره‌گشایی از کار مردم حضور پیدا کنم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از غیبت برخی اعضای کمیسیون گلایه کرد و گفت: مدیر بانکی که برای رفتن به جلسه کمیسیون هماهنگی بانک‌ها وقت نمی‌گذارد و برای مسئولیت مهمی، چون سرپرستی بانک، وقت ندارد، بهتر است این مسئولیت را قبول نکند.

او تاکید کرد: مدیر بانک در استان باید طوری برنامه‌ریزی کند که هم برای رفتن به جلسات وقت و فرصت داشته باشد و هم زمانی را برای پاسخگویی به مردم و ارتباط چهره به چهره با مردم بگذارد.

اشرفی افزود: گاهی برخی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات یکسری گره‌های قانونی یا مشکلات کلان دارند که نیازمند پیگیری از مرکز است، مدیران بانک‌ها این گونه موارد را به استانداری انعکاس دهند تا در سفر‌های استاندار به تهران، پیگیری و گره‌گشایی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: بانک‌های خراسان جنوبی در راستای توسعه و پیشرفت، ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری در استان کنار هم باشند و با ارائه راهکار به یکدیگر در خدمت‌رسانی هرچه بهتر به مردم کمک کنند.

او دستگاه‌های اجرایی استان را نیز مکلف کرد که چنانچه پرونده اشتغالزایی برای دریافت تسهیلات به بانک می‌فرستند، بعد از دریافت تسهیلات پیگیر راه‌اندازی کار و به ثمر نشستن آن باشند تا در آینده برای برگشت سرمایه با مشکل مواجه نشوند.

اشرفی با اشاره به گلایه مدیران بانک‌ها از مستقر نشدن حساب بانکی برخی از واحد‌های صنعتی و معدنی بزرگ در داخل استان گفت: کمیسیون هماهنگی بانک‌ها جلسه‌ای با حضور برخی از مدیران این واحد‌های بزرگ تولیدی و صنعتی برگزار کند و در آن جلسه طرح موضوع و راهکار برای حل مشکل ارائه شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان‌جنوبی هم در این نشست گفت: کمیته پایش تسهیلات تولید در استان راه‌اندازی می‌شود تا طرح‌ها پالایش شود و آن دسته از طرح‌هایی که برای برگشت سرمایه مشکلات کمتری دارند، به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی شوند.

مجتبی شریعتی‌فر با اشاره به اینکه امسال در جشنواره شهید رجایی از مدیران بانکی برتر استان تقدیر خواهد شد افزود: خراسان جنوبی سال گذشته با کمک بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی، رتبه دوم کشور در تعداد طرح‌های سرمایه‌گذاری که خارج از مسیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به بهره‌برداری رسید را در کشور کسب کرد.

او عنوان کرد: ارتباط گیری خوب با ارباب رجوع باعث می‌شود چنانچه در سرفصلی مشکل قانونی برای پرداخت تسهیلات وجود داشته باشد، مردم ناراضی از بانک خارج نشوند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان‌جنوبی گفت: پایش طرح‌های اقتصادی و اشتغال‌محور در دستور کار قرار دارد تا یکسری واحد‌ها که در گذشته چند مرتبه تسهیلات دریافت کردند، اما نتوانستند اشتغالی رقم بزنند، مجدد به بانک معرفی نشوند.

او تصریح کرد: قرار است تسهیلات پرداختی در استان هدفمند و با نظرخواهی از دستگاه‌های ذیربط و بانک همچنین سابقه متقاضی در طرح‌های قبلی پرداخت شود که اجرای مطلوب این برنامه نیازمند تعامل دستگاه‌های اجرایی، بانک‌های عامل و بخش خصوصی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار