حج نشان وحدت و مدنیت مسلمانان است

استاندار خراسان جنوبی گفت: حج نشان دهنده هماهنگی، تفاهم و بالا بودن سطح مدنیت مسلمانان است.

قناعت استاندار خراسان جنوبی در جلسه دیدار با کارگزاران حج تمتع گفت: حج در مبانی دینی از جایگاه خاص برخوردار است و این جایگاه به دلیل تأثیرگذاری آن است.

او افزود: یکی از مهم‌ترین آثار حج وحدت آفرین بودن آن است، دشمن از ابتدای ظهور اسلام در صدد ایجاد تفرقه بوده است این درحالی است که حج همه افراد را در یک مکان و در یک زمان جمع می‌کند و وحدت آفرین است.

قناعت بیان کرد: آنچه می‌تواند وحدت را تقویت کند حج است، حج نشان دهنده هماهنگی، تفاهم و بالا بودن سطح مدنیت مسلمانان است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در حج تمایز نژادی، جغرافیایی و .. وجود ندارد؛ تبعیض در دنیای اسلام معنا ندارد و آنچه معنا دارد دوستی و برابری است.

او با بیان اینکه ارتباط دوستانه ایران و عربستان نشان از اقتدار ایران است، گفت: حج فرصت وحدت سازی در صفوف مسلمین نشان دهنده مترقی بودن مسلمانان است.

قناعت ادامه داد: برای تقویت اتحاد و وحدت باید فرهنگ سازی کنیم، باید نشان دهیم که محور جهان اسلام ایران است و رهبریت این محور در دستان امام خامنه‌ای است.

اعزام بیش از ۲ هزار زائر به سرزمین وحی 

دستگردی مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: بامداد شنبه اولین کاروان حج تمتع استان از فرودگاه شهید کاوه عازم سرزمین وحی می‌شود.

او افزود: امسال ۲ هزار و ۱۲۱ زائر (با عوامل کاروان) در قالب ۱۵ کاروان با ۹ پرواز به سرزمین وحی اعزام می‌شوند، این پرواز‌ها از شنبه ۱۳ تا ۱۶ خرداد انجام می‌شود.

دستگردی بیان کرد: زائرین استان ما مدینه بعد هستند و ابتدا به فرودگاه جده خواهند رفت و بعد از انجام اعمال حج در مکه عازم مدینه شده و از آن جا در قالب پرواز هوایی که انجام خواهد شد به کشور باز می‌گردند.

مدیر حج و زیارت استان در خصوص برگزاری کلاس‌های آموزشی برای زائران گفت: تاکنون ۴۸ هزار نفر ساعت آموزش انجام شده است و در خصوص اعمال و مناسک حج و قوانین کشور عربستان توضیحاتی به آن‌ها ارائه شده است.

او با بیان اینکه ۱۷ قلم دارو ممنوع اعلام شده است، گفت: زائرانی که دارو‌های خاص مصرف می‌کنند حتما بایستی نسخه عربی و انگلیسی آن دارو را از پزشک متخصص خود ارائه دهند تا مشکلی برایشان پیش نیاید.

دستگردی بیان کرد: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده از ۱۶ تا ۱۹ تیر زائران به استان برخواهند گشت.

آیینه دار مدیرکل صدا و سیما خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: در زمینه اطلاع رسانی و ارائه آموزش به زائران شروع به کار کرده ایم و فرصت‌هایی در اختیار ادارات مربوطه قرار داده شده (در قالب چندین برنامه مشترک) و همچنان این فعالیت‌ها تداوم خواهد داشت.

او افزود: با شروع مراسمات حج ارتباطات مختلفی را با سرزمین وحی خواهیم داشت.

آیینه دار بیان کرد: رسانه به عنوان یک عضو فعال در همایش بین المللی حج آمادگی دارد تا نقش خود را به درستی ایفا کند.

طهماسبی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: از یک ماه پیش آمادگی برگزاری پرواز‌های حج تمتع شروع شده است و فرودگاه شهید کاوه بیرجند و فرودگاه طبس کامل بررسی شده اند.

او افزود: از چهارشنبه برای تحویل بار مسافران اقدام شده و تا جمعه ظهر ورود و پایش بار‌ها ادامه دارد.

طهماسبی اظهار کرد: اولین پرواز استان ۴ بامداد روز شنبه خواهد بود و تا روز سه شنبه روزانه ۲ تا ۳ پرواز به فرودگاه جده خواهیم داشت.

حجاج استان در قالب ۹ پرواز به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

بهرامی نژاد رئیس مرکز بهداشت شهرستان بیرجند هم در این جلسه گفت: زائران پس از برگشت تا ۲۱ روز از لحاظ بیماری‌های تنفسی و بیماری‌های مربوط به غذا و آب و سایر بیماری‌هایی که ممکن است در عربستان به آن دچار شده باشند پایش می‌شوند.

او گفت: توصیه می‌کنیم زائران پس از بازگشت تا حد امکان از دست دادن و روبوسی خودداری کنند.

برچسب ها: حج و زیارت ، حج تمتع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.