رایزنی کاخ سفید و کنگره به منظور افزایش سقف بدهی‌های دولت

دستیاران رئیس‌جمهور و رئیس جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا قرار است امروز درباره افزایش سقف بدهی‌های دولت فدرال جلسه برگزار کنند.

بن‌بست در افزایش سقف بدهی‌های دولت فدرال باعث به خطر افتادن اقتصاد آمریکا و جهان شده است. هم اکنون بدهی دولت فدرال آمریکا ۳۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد دلار است و اگر دولت بایدن موفق به افزایش سقف بدهی‌ها نشود خطر رکود اقتصادی ایالات متحده و جهان را تهدید می‌کند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، در ادامه تلاش‌ها به منظور تمدید سقف بدهی‌های دولت فدرال، امروز (سه‌شنبه) قرار است مقامات کاخ سفید و قانونگذاران کنگره با یکدیگر جلسه برگزار کنند. دو طرف تنها ۹ روز زمان دارند که سقف بدهی‌های دولت را افزایش داده و مانع از «نکول» شوند.

نکول به حالتی اطلاق می‌شود که طرف قرارداد نتواند در قبال قراردادی که بسته به تمامی یا بخشی از تعهداتش به صورت خواسته یا ناخواسته عمل کند. وزارت خزانه‌داری آمریکا به منظور پرداخت حقوق و دستمزد‌ها و نیز استقراض‌هایی که پیش‌تر انجام داده است به افزایش سقف بدهی‌های دولت فدرال نیازمند است. در صورتی که این امر تا ۹ روز دیگر محقق نشود یکی از مخرب‌ترین نکول‌ها روی داده و این امر می‌تواند به اقتصاد آمریکا و جهان آسیب وارد کند. 

منابع محلی می‌گویند: «دستیاران جو بایدن و کوین مک کارتی، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا قرار است امروز درباره افزایش سقف بدهی‌های دولت به مذاکره بنشینند. با این حال هنوز اختلافات گسترده‌ای میان جمهوری‌خواه و دموکرات‌ها در این زمینه وجود دارد. دموکرات‌ها بر این باورند باید مالیات اقشار و کسب و کار‌های ثروتمند افزایش پیدا کند و در مقابل جمهوری‌خواهان خواستار کاهش هزینه‌های اضافی دولت هستند.»

از آنجا که مجلس نمایندگان در اختیار اکثریت جمهوری‌خواه و مجلس سنا در اختیار دموکرات‌هاست، رسیدن به هرگونه توافق در این زمینه نیازمند همکاری هر دو حزب اصلی آمریکا با هم است. 

وزارت خزانه‌داری می‌گوید این نهاد از اول ماه ژوئن پول کافی به منظور پرداخت تمامی صورت حساب‌های خود را ندارد و طرفین باید هر چه سریعتر در این زمینه به توافق برسند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار