۱۰۰ خانه عالم روستایی چشم انتظار روحانی مستقر

۱۰۰ خانه عالم در روستا‌های خراسان جنوبی، چشم به راه حضور روحانیان است.

حجت الاسلام محمدی مشاور استاندار در امور روحانیت در برنامه گفتمان هفته صدا و سیمای استان گفت: ۱۰۰ خانه عالم در روستاها، روحانی مستقر ندارند که در سفر استاندار به قم از روحانیان مقیم قم، خواسته شد برای خانه‌های عالم بدون روحانی در خراسان جنوبی، روحانی اعزام کنند.

او با دعوت از خانواده‌ها برای نام نویسی فرزندانشان در حوزه‌های علمیه افزود: با توجه به نیاز جامعه به روحانیت و تبلیغ دین، از خانواده‌ها دعوت می‌کنیم فرزندان شان را در حوزه‌های علمیه نام نویسی کنند تا پس از فراگیری آموزه‌های دینی، برای تبلیغ و ترویج ارزش‌های دین به شهر‌ها و روستا‌های محل سکونت شان برگردند.

تحصیل بیش از ۵۰۰ طلبه خراسان جنوبی در قم

حجت الاسلام محمدی مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور روحانیت گفت: هم اکنون بیش از ۵۰۰ طلبه بومی خراسان جنوبی در استان قم تحصیل می‌کنند که برخی از آن‌ها از اساتید سطوح عالی حوزه هستند.

او افزود: طلاب و روحانیون خراسان جنوبی مقیم قم ظرفیت بزرگ تبلیغی و فرهنگی هستند و فراهم کردن هر چه بیشتر زمینه ترویج آموزه‌های این طلبه‌ها در نقاط مختلف شهری و روستایی خراسان جنوبی از جمله اهداف سفر استاندار به شهر قم و دیدار با این طلبه‌ها بود.

حجت الاسلام محمدی بیان کرد: مهمترین دغدغه روحانیان مستقر در قم، رفع مشکلات مردمی بود و این قشر فرهیخته در دیدار با استاندار، اغلب از مشکلات مردمی شهر‌ها و روستا‌های استان خراسان جنوبی سخن گفتند و راهکار‌های رفع این مشکلات را با استاندار بررسی کردند.


بیشتر بخوانید


مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور روحانیت عنوان کرد: در سفر ۲۸ اردیبهشت استاندار به شهرستان قم، روحانیان خراسان جنوبی مقیم قم، در جریان فعالیت‌های دولت در استان از جمله طرح‌های زیر ساختی راه آهن و انتقال آب به استان قرار گرفتند.

ساخت ۵۰ مسکن در قم برای طلاب متأهل

حجت الاسلام محمدی مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور روحانیت گفت: در این سفر به اتفاق استاندار و جمعی از مدیران کل بازدیدی از شهرک مسکونی مهدیه قم انجام شد و با توجه به دغدغه مسکن مقرر شد ۵۰ واحد مسکونی برای طلاب در این شهرک ساخته شود.

او افزود: این مسکن‌ها به طلاب متأهلی که شاغل نباشند و در حال تحصیلند به مدت ۵ سال واگذار می‌شود.

او همچنین با تأکید بر ساماندهی و حمایت از فعالیت‌های دینی و عمرانی روحانیان مقیم قم در سفر به خراسان جنوبی ادامه داد: قرار شد گروه‌های جهادی روحانیان خراسان جنوبی مقیم قم، در هر فصل برای آغاز فعالیت‌های خود در نقاط شهری و روستایی استان با استاندار، فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی مربوطه، کارگروه‌های مشترک برگزار کنند تا فعالیت هایشان ساماندهی شده و با همراهی دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف به سرانجام رسد تا سرعت بیشتری به خود گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.