همزمان با سراسر کشور صورت گرفت؛

بهره برداری از اتصال ۲۵۰ روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات

مراسم بهره برداری از اتصال ۲۵۰ روستای خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور و با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور برگزار شد.

به مناسبت روز جهانی ارتباطات و در مراسمی با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس جمهور، ۷ طرح بزرگ ارتباطی کشور به بهره برداری رسید که اتصال ۲۵۰ روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات نیز بخشی از این برنامه بود.

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در این جلسه گفت: از ابتدای دولت مردمی، ایران قوی، با احداث ۵۱ سایت جدید و ارتقای ۹۸ سایت تلفن همراه، ۲۵۰ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

او افزود: این اقدام موجب برخورداری اهالی شریف ۲۵۰ روستای استان از خدمات مبتنی بر شبکه به خصوص آموزش برخط و اینترنت پرسرعت همراه شده است.

بهی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز تصریح کرد: از ابتدای دولت با شتاب گرفتن طرح‌های توسعه ارتباطات روستایی، ۲۵۰ روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شده و هم اکنون میزان روستا‌های متصل به شبکه ملی اطلاعات در استان بیش از ۸۰ درصد است.

او بیان کرد: طبق برنامه ریزی به عمل آمده تا پایان امسال با احداث یا ارتقای ۱۵۰ سایت دیگر همراه در سطح روستا‌های استان، میزان اتصال روستا‌های با بیش از ۲۰ خانوار جمعیت استان به شبکه ملی اطلاعات به بالای ۹۵ درصد می‌رسد.

در آئین افتتاح ۷ طرح بزرگ ارتباطی کشور که با حضور رئیس جمهور و به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد، در بخش افتتاح توسعه شبکه ملی اطلاعات در ۴ هزار روستای کشور، طرح مربوط به روستای حسن آباد علیا شهرستان زیرکوه به نمایندگی از این ۴ هزار روستا که در ۲۰ ماه گذشته از آغاز به کار دولت سیزدهم به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند، به بهره برداری رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.