جذب ۴ و نیم میلیارد تومان اعتبار برای ساخت موزه بزرگ خراسان جنوبی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: در سفر اول رئیس جمهور به استان ۴ و نیم میلیارد تومان اعتبار برای ساخت موزه بزرگ استان جذب شد.

شاهوردی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی در نشست خبری به مناسبت هفته میراث فرهنگی گفت: از محل سفر اول رئیس جمهور به استان ۴ و نیم میلیارد تومان اعتبار برای ساخت موزه بزرگ استان جذب شد و در ماه‌های آینده نیز ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل منابع ملی تخصیص می‌یاید.

او افزود: محل احداث باغ موزه حد فاصل دو بلوار صیاد شیرازی و شهید ناصری رو به روی باغ موزه دفاع مقدس استان است که ۳ هزار متر مربع متراژ و حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل کل موزه در سه طبقه بالای هم کف و دو طبقه زیرزمین نیاز است.
 
شاهوردی گفت: اولویت برای طراحی این موزه استفاده از مشاورین و متخصصان بومی استان است که در صورت تفاهم مرحله طراحی انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اظهار کرد: در سفر دوم رئیس جمهور به استان اعتبار خوبی برای ساخت این موزه پیش بینی شد که در صورت تکمیل منابع پیشرفت ۴۰ درصدی خواهد داشت.

او ادامه داد: در هفته میراث فرهنگی ۷۷ برنامه در سطح استان اجرا می‌شود؛ ۲۸ مورد مربوط به بازدید مسئولین استانی از جمله آیت الله عبادی نماینده، ولی فقیه، قناعت استاندار خراسان جنوبی و سایر مسئولین استانی از برنامه‌های اداره کل است.

او افزود: بازدید مدیران استانی، دانش آموزان و علاقه‌مندان از بافت‌های تاریخی سطح استان با همکاری اداره کل از دیگر برنامه‌های این هفته است.

هفته میراث فرهنگی از ۲۸ اردیبهشت آغاز و تا ۳ خرداد ادامه دارد.

شاهوردی اظهار کرد: در این هفته ۱۲ نمایشگاه برگزار می‌شود که ۱۱ نمایشگاه صنایع دستی استانی و یک نمایشگاه ویژه با همکاری دانشگاه بیرجند به نام کیمیای هنر برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: در این مدت کارگاه آشنایی با ارزش‌های بیابان لوت، تاریخ ملی استان با همکاری آموزش و پرورش و کارگاه دوخت پارچه کیسه‌ای با همکاری موزه لباس استان برگزار می‌شود.

او بیان کرد: به مناسبت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها فردا بازدید از موزه‌های استان برای عموم رایگان است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.