آمریکا قدم به قدم واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع خواهد کرد

لایحه ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در یک کمیته فرعی مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد.

لایحه ممنوعیت واردات اورانیوم روسیه به آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی با تصویب کمیته‌ای در مجلس نمایندگان این کشور شتاب بیشتری گرفت.

براساس گزارش رویترز، این لایحه با حمایت کتی مک موریس راجرز، نماینده جمهوری خواه، در کمیته فرعی مجلس در مورد انرژی، آب و هوا و امنیت شبکه با ۱۸ بر ۱۲ تصویب شد.

پس از حمله روسیه به اوکراین در سال گذشته، آمریکا واردات نفت خود را ممنوع کرد و با سایر کشور‌های غربی محدودیتی برای صادرات نفت خام و محصولات نفتی خود از طریق دریا وضع کرد، اما واردات اورانیوم روسیه را ممنوع نکرده است.

به گفته اداره اطلاعات انرژی آمریکا، این کشور در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۴ درصد اورانیوم خود را از روسیه وارد کرد، در حالی که این میزان از قزاقستان ۳۵ درصد و از کانادا ۱۵ درصد بود. 

جف دانکن، رئیس این کمیته گفت: «جنگ در اوکراین کاملا روشن کرده است که ما نمی‌توانیم برای تأمین سوخت خود به روش روسیه عمل کنیم. این باید یک هدف دو حزبی و امنیت ملی باشد که صنعت آمریکا را از واردات اورانیوم روسیه حذف کنیم.

لایحه مشابهی به کمیته انرژی در سنای آمریکا ارجاع شده است. قبل از تبدیل شدن به قانون، این قانون باید هر دو اتاق کنگره را تصویب کند و توسط رئیس جمهور امضا شود.

لایحه مجلس نمایندگان شامل معافیت‌هایی است که اجازه واردات اورانیوم با غنای پایین از روسیه را می‌دهد، در صورتی که وزیر انرژی آمریکا تشخیص دهد که منبع جایگزینی برای بهره برداری از راکتور‌های هسته‌ای یا شرکت انرژی هسته‌ای آمریکا وجود ندارد، یا اگر این محموله‌ها در راستای منافع ملی باشد.

معافیت‌ها به تدریج واردات مجاز اورانیوم روسیه را از حدود ۵۷۸۹۰۰ کیلو (۱۲۷۶۲۵۶ پوند) در سال ۲۰۲۳ به حدود ۴۵۹۰۰۰ کیلو (۱۰۱۱۹۲۱ پوند) در سال ۲۰۲۷ محدود خواهد کرد و هرگونه معافیت تا سال ۲۰۲۸ پایان می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۸:۲۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
یعنی الحمدلله فعلا در حال حاضر آزاد است. مشکلی نیست که آسان نشود / مرد باید که هراسان نشود.
آخرین اخبار