دوره‌های آموزش صنایع دستی در طبس برگزار شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس از برگزاری دوره‌های آموزش صنایع دستی در این شهرستان خبر داد.

عرب رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس از برگزاری دوره‌های متنوع آموزش صنایع دستی در رشته‌های اولویت دار، بومی و رشته‌های دارای توجیه اقتصادی در شهرستان طبس خبر داد.

او افزود: مرکز آموزش صنایع دستی شهرستان در رشته‌های قلم زنی خاص طبس، گیوه بافی مخصوص طبس، تولیدات چرمی، پخل بافی، سفالگری، حصیر بافی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، گلیم بافی و زیورآلات دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند.

عرب عنوان کرد: دوره آموزش تولیدات چرمی با ۱۲ هنرآموز در شهر طبس در حال برگزاری است و شرکت کنندگان این دوره‌ها گواهینامه معتبر آموزش دریافت می‌کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس بیان کرد: دارندگان این گواهینامه‌ها می‌توانند از خدمات صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی شامل صدور مجوز‌های انفرادی و کارگاهی، تسهیلات کم بهره و امکان حضور در نمایشگاه‌های شهرستانی، استانی و ملی بهره‌مند شوند.  

او تصریح کرد: هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی حفظ، احیاء و آموزش رشته‌های صنایع دستی و همچنین ایجاد اشتغال و کمک به اقتصاد خانواده هاست که لازم است مربیان بر اهمیت این موضوع هنگام آموزش توجه داشته باشند و اینکه مربی مرکز آموزش نباید متکی به دریافت حق الزحمه آموزشی باشد.  

عرب ادامه داد: صنایع دستی اثرات قابل ملاحظه‌ای در برطرف کردن و یا تخفیف و تعدیل مسائل اجتماعی و توسعه اقتصادی دارد؛ ایجاد اشتغال مولد، ایجاد اشتغال جنبی و درآمد مکمل برای روستائیان، جلوگیری از مهاجرت‌های بی رویه به شهر‌ها و کاهش میزان وابستگی به خارج و تأمین استقلال اقتصادی، تقویت روحیه ابتکار در افراد و امکان بکارگیری از ذوق و خلاقیت‌های فردی، توسعه صادرات غیرنفتی، معرفی و حفظ ارزش‌های فرهنگی، آداب و رسوم، زمینه سازی برای ایجاد صنعت مستقل و غیر وابسته از مهمترین مزیت‌های صنایع دستی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.