استاندار خراسان جنوبی؛

دشمن به دنبال سوء استفاده از جوانان برای دستیابی به اهداف شوم خود است

استاندار خراسان جنوبی گفت: دشمن به دنبال آن است تا سبک زندگی متفاوتی را بدون آنکه جوان ایرانی بدانند برای او تعریف کند و در نهایت به هدف خود که ناامید کردن جوانان است برسد و او را از حاکمیت جدا کند.

قناعت در ستاد ساماندهی امور جوانان گفت: دیدار چهره به چهره مسئولان با جوانان فرصتی مناسب هم برای جوانان است تا نظرات، پیشنهادات و دیدگاه‌های خود را با مسئولان در میان بگذارند و پاسخ مشکلات و شبهاتشان را از مدیران دستگاه‌های اجرایی بگیرند.

او افزود: همچنین این دیدار‌ها فرصت مناسبی برای مسئولان است تا به بیان دستاورد‌های نظام بپردازند و جهاد تبیین را به نحو احسن انجام دهند.

استاندار با اشاره به برنامه‌های ستاد ساماندهی امور جوانان گفت: برنامه گفت و شنود با جوانان که هفته‌ای یکبار توسط دستگاه‌های مختلف انجام می‌شود و همچنین برنامه روایت پیشرفت که با هدف روایت دستاورد‌ها و پیشرفت‌های کشور انجام می شود فرصت‌های بسیار طلایی و مغتنمی برای تقویت هویت ملی و بالا بردن اعتماد به نفس جوانان اند.

 اسدی مدیرکل دفتر هماهنگی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در این جلسه گفت: در دورانی به سر می‌بریم که استعمار فرانو شکل گرفته است.

او افزود: در گذشته دشمن برنامه نفوذ در بین مسئولان داشت و سعی بر ایجاد تغییر در تصمیم‌گیری‌های کشور را داشت و به عنوان مثال شعار فرزند کمتر زندگی بهتر را در جامعه ما جا انداخت، اما امروزه دشمن جوانان را به عنوان جامعه هدف خود نشانه گرفته است.

اسدی گفت: دشمن به دنبال آن است تا سبک زندگی متفاوتی را بدون آنکه جوان ایرانی بدانند برای او تعریف کند و در نهایت به هدف خود که ناامید کردن جوانان است برسد و او را از حاکمیت جدا کند.

او افزود: باید با فعالیت‌های دولتی مثل پررنگ کردن سامانه صدور مجوز‌ها دستاورد‌های این نظام را برای جوانان بازگو کنیم و به تمام سوالات و شبهات جوانان پاسخ دهیم و در صدد تحقق تقویت اعتماد به نفس ملی جوانان برآیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه در خراسان جنوبی ۲۵۰ هزار نفر جوان ۱۸ تا ۳۵ سال داریم، گفت: در ستاد ساماندهی امور جوانان با اجرای طرح‌های مختلف به دنبال تسهیل کردن امور جوانان هستیم.

قطبی افزود: برگزاری جلسات گفت و شنود با جوانان، روایت پیشرفت، تنظیم سند ملی پیشرفت از جمله برنامه‌هایی است که در استان و شهرستان‌ها آن را دنبال می‌کنیم.

او از ادارات خواست تا طبق قانون، ۲۰ درصد از اماکنی که در اختیارشان است و می‌شود در جهت تسهیل ازدواج جوانان برای برگزاری مراسم ازدواجشان به صورت رایگان استفاده کرد را معرفی کنند.

ذاکریان مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان در این جلسه گفت: با راه اندازی سامانه صدور مجوز‌ها در سال ۱۴۰۱ تاکنون در استان تعداد درخواست مجوز‌های ثبت شده ۹ هزار و ۳۷۹ عدد بوده که ۳۵ و سه دهم درصد از درخواست‌ها در استان منجر به صدور مجوز شده است.

او افزود: ۳۹ و یک دهم درصد از درخواست‌ها به دلیل بارگذاری نامناسب مدارک، حس کنجکاوی افراد و ... رد شده است.

ذاکریان با بیان اینکه کلیه دستگاه‌ها موظفند با حذف مجوز کاغذی، فقط از طریق این سامانه برای متقاضیان مجوز کسب و کار صادر کنند، افزود: برای هر کسب و کاری متناسب با درخواست متقاضی بازه‌های زمانی مختلفی در سامانه تعریف شده است، اما نکته مهم این است که هیچ دستگاهی حق ندارد بیش از زمان مشخص شده در سامانه متقاضی را بلاتکلیف بگذارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.