معاون استاندار خراسان جنوبی:

تکمیل موزه مفاخر دانشگاه بیرجند در اولویت تأمین اعتبار قرار می‌گیرد

عباس زاده گفت: تکمیل موزه مفاخر و مرکز اسناد دانشگاه بیرجند که تاکنون کارهای خوبی برای راه اندازی آن صورت گرفته در اولویت طرح های عمرانی قرار می گیرد.

 

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در جریان بازدید از طرح های عمرانی و نیمه تمام دانشگاه بیرجند گفت: تکمیل موزه مفاخر و مرکز اسناد دانشگاه بیرجند که تاکنون کار‌های خوبی برای راه اندازی آن صورت گرفته، با هدف بهره برداری از این فکر خوب و ایده تأثیرگذار در اولویت طرح‌های عمرانی قرار می‌گیرد.

او این دانشگاه را نماد فرهنگ و ادب استان در شرق کشور دانست و افزود: باید برای اتمام طرح های نیمه تمام دانشگاه بیرجند با هم افزایی همه نهاد‌های دولتی و غیر دولتی تلاش شود.

عباس زاده با بیان اینکه قدمت دانشگاه بیرجند باعث می‌شود تا بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، گفت: یکی از طرح هایی که بسیار مهم است موزه مفاخر و مرکز اسناد دانشگاه بیرجند است، که امروز بازدید داشتیم و کار‌های خوبی آنجا تاکنون صورت گرفته است.  

به گفته معاون استاندار؛ آنچه باید در دستور کار قرار بگیرد تکمیل کار‌های باقی مانده با هدف بهره برداری از این فکر خوب و ایده تأثیرگذار برای موزه مفاخر است.

او اظهار کرد: چون موزه مفاخر شهر بیرجند هم در کنار موزه دانشگاه در حال انجام است، می‌توان با هم افزایی بین بخش‌ها یک مرکز خیلی خوب و فاخری برای عموم مردم و به ویژه برای دانش آموزان و فرهنگیان راه اندازی کرد.


بیشتر بخوانید


عباس زاده تصریح کرد: به دنبال تأمین منابع تکمیل و بهره برداری از موزه مفاخر و مرکز اسناد دانشگاه هستیم.

معاون استاندار با بیان اینکه دانشگاه بیرجند از دانشگاه‌های قدیمی کشور است و افتخارات زیادی دارد، بیان کرد: زیرساخت‌های دانشگاه با کمبود‌هایی مواجه است، کار‌هایی شروع شده، اما طرح ها نیمه تمام است، لذا تلاش خواهیم کرد تا فکری برای اتمام این طرح های زیرساختی دانشگاه بشود.

او اظهار کرد: در سفر اول رئیس جمهور مبلغی برای تکمیل طرح های عمرانی نیمه تمام دانشگاه بیرجند در نظرگرفته شده و در سفر دوم هم اعتباراتی برای تکمیل آن پیش بینی شده است.

عباس زاده در خصوص یادمان شهدای گمنام دانشگاه بیرجند که هم اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، نیز گفت: یادمان شهدای گمنام باید تکمیل شود و در اسرع وقت به بهره برداری برسد.

معاون استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: امید است با پیگیری‌های صورت گرفته از جهت بهره مندی از اعتبارات دولتی و همچنین ظرفیت مسئولیت اجتماعی برخی نهاد‌های عمومی و غیردولتی در سطح کشور و استفاده از ظرفیت خیرین، طرح های نیمه تمام دانشگاه زودتر به اتمام برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.