ظرفیت ناژوان برای اجرای طرح‌های حمل‌ونقل هوشمند

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: از فضا‌هایی همچون ناژوان می‌توان برای اجرای پایلوت طرح‌های حمل‌ونقل هوشمند استفاده کرد.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان در حاشیه برگزاری اولین رویداد فناورانه حمل‌ونقل دانش‌بنیان و سی‌ودومین نشست معاونان حمل‌ونقل کلان‌شهر‌های کشور گفت: برای رفع مشکلات حوزه حمل‌ونقل عمومی در سطح کلان نیازمند اجرای طرح‌ها به صورت آزمایشی برای آزمون و خطا هستیم که این کار را می‌توان در فضا‌هایی با کاربری ویژه‌ای همچون ناژوان انجام داد.

مهدی قائلی افزود:همانطور که چهارباغ ابتدا مسدود و سپس پیاده‌راه سازی شد، می‌توان از فضا‌هایی همچون ناژوان نیز در راستای اجرای پایلوت طرح‌های حمل‌ونقل هوشمند بهره‌برد.

او افزود: اگر تردد‌های این حوزه ایجاد آلودگی هوا کند، کاربری این ناحیه را با اختلال مواجه می‌کند که می‌توان با کمک دانش‌بنیان‌ها این معضلات را رفع کرد.

مدیر طرح ساماندهی طرح ناژوان گفت:تاکنون دانش‌بنیان‌ها نقش کمی در مدیریت ناژوان داشته‌اند، اما در عرصه‌های تفریحی ناژوان می‌توان از رویکرد‌های حمل‌ونقل دانش‌بنیان از جمله ون کالسکه، دوچرخه و موتورسیکلت برقی بهره برد.

قائلی افزود: در گام اول اگر بتوان حمل‌ونقل پاک را در ناژوان گسترده و فرهنگ‌سازی آن را انجام داد می‌توان از این الگو در سطح شهر نیز بهره برد.

او گفت:همچنین می‌توان ورودی‌های ناژوان را محدود کرد و با استفاده از حمل‌ونقل ترکیبی علاوه بر جلوگیری از آلودگی هوای ناژوان برای مشاغل خرد و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز زمینه خوبی ایجاد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار