افشای جاسوسی آمریکا از وزارت دفاع آلمان

افشای سندی فوق محرمانه از پنتاگون نشان می‌دهد یک سرویس اطلاعاتی آمریکا از وزارت دفاع آلمان فدرال جاسوسی کرده است.

هفته نامه دی سایت و شبکه آ آر دِ با استناد به سندی محرمانه که در اختیارشان قرار گرفته است می‌گویند سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا از نشست نمایندگان وزارت دفاع آلمان و یک هیئت چینی در ۲۰ فوریه / اول اسفند گذشته جاسوسی کرده اند. مقامات آلمان اعلام کردند در حال تحقیق در این باره هستند.

بر اساس این اسناد فاش شده نمایندگان وزارت دفاع آلمان در نشست برلین به هیئت چینی تاکید کرده اند تا زمانی که پکن بصورت غیرشفاف عمل کند، همکاری بیشتر در زمینه دفاعی ممکن نیست. در این نشست موضوعاتی از جمله جنگ در اوکراین، تنش‌ها با تایوان و حمایت از سازمان ملل گفتگو شده است.

به نوشته هفته نامه دی سایت سند افشا شده نشان نمی‌دهد که سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا این اطلاعات را از کجا بدست آورده اند و کدام مقام مسئول آن است. با این عنوان فیسا در گزارش می‌تواند نشان دهد که نظارت هدفمند توسط یک دادگاه آمریکایی تأیید شده است و این شامل ایمیل‌ها، چت‌ها و تماس‌های تلفنی می‌شود.

جاسوسی آمریکا از آلمان سابقه‌ای دیرینه دارد چنانکه در سال ۲۰۱۳ میلادی فاش شد آژانس امنیت ملی آمریکا بیش از ۱۰ سال پیش مکالمات تلفنی صدراعظم آلمان را توسط سفارت خود در برلین شنود کرده است.

در آن زمان اشپیگل گزارش داد که آنگلا مرکل از سال ۲۰۰۲ یعنی پیش از آنکه به مقام صدر اعظمی آلمان برسد در فهرست اهداف جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا قرار داشته است. مرکل از سال ۲۰۰۰ میلادی به ریاست حزب دمکرات مسیحی آلمان رسید و از سال ۲۰۰۵ نیز صدر اعظم این کشور شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
آلمان حقشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
آمریکا از کدوم کشور جاسوسی نکرده؟
Finland
ناشناس
۱۶:۵۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
آلمان که دست آمریکاسد دیگه جاسوسی کردن داره ؟
آخرین اخبار