معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خراسان جنوبی؛

با همکاری شهرداری، زباله گرد‌ها صاحب شغل می‌شوند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خراسان جنوبی از همکاری شهرداری برای جمع آوری زباله گرد‌ها و استفاده از ظرفیت این قشر در بازیافت زباله‌ها خبر داد.

طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خراسان جنوبی در جلسه راه اندازی مرکز توانمندسازی زنان آسیب دیده در استان گفت: اولویت ساماندهی افراد و معتادین باید با بانوان آسیب دیده باشد چرا که مرکز توجه خانواده هستند.

او با بیان اینکه مواد مخدر سرمنشأ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جامعه است، افزود: ۹۰ درصد آسیب‌های اجتماعی به موضوع مواد مخدر مربوط می شود، بنابراین پیشگیری و آموزش خانواده‌ها مبحث مهمی است که باید مورد توجه دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

طالبی با اشاره به افزایش سرقت‌های خرد در سطح استان، ادامه داد: هدف بیشتر افراد از سرقت تأمین مواد مخدر و نه تأمین مایحتاج زندگی است.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه در موضوعات پیشگیرانه، طرح یاریگران زندگی را آغاز کرده ایم، گفت: در این طرح محله‌های پاک را مراقبت می‌کنیم تا درگیر مواد مخدر نشوند و محلات درگیر را پاکسازی می‌کنیم.

او با اشاره به دایره وسیع مواد مخدر به لحاظ جغرافیایی و جمعیت گفت: موضوع مبارزه با خرده فروشان باید با جذیت دنبال شود.

به گفته طالبی اقدامات اورژانس اجتماعی، نگهداری معتادین متجاهر، کمک‌های بهزیستی و شورای مبارزه با مواد مخدر تنها اقدامات مسکنی است تا افراد از ظاهر خیابان‌ها جمع آوری شوند.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه برای جمع آوری متکدیان خیابانی هر شب گشت ویژه داریم، افزود: باید برای زنان آسیب دیده، زباله گرد‌ها و متکدیان یک طرح جامع و منسجمی را با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی آغاز کنیم.

او با تأکید بر اینکه زباله گردی پدیده زشتی است که چهره شهر را خراب می کند، بیان کرد: برای جمع آوری زباله گرد‌ها باید از ظرفیت این قشر در بازیافت زباله‌ها استفاده شود تا برای افراد شغل ایجاد شود که این موضوع با همکاری شهرداری در دست اجرا است.

طالبی همچنین از تمامی دستگاه‌های اجرایی خواست تا از محل منابع در اختیار و انبار سازمان خود برای تجهیز مرکز همکاری لازم را داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۳۰ فروردين ۱۴۰۲
هزار درود و افرین برای این کار درست