مسکو: از میانجی‌گری برای پایان بخشیدن به جنگ اوکراین استقبال می‌کنیم

سخنگوی کاخ کرملین از طرح کشور‌های مختلف به منظور میانجی‌گری برای پایان بخشیدن به جنگ اوکراین استقبال کرد.

از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تاکنون کشور‌های مختلف جهان به دنبال میانجی‌گری برای پایان بخشیدن به خصومت میان دو طرف بوده‌اند. چین یکی از نخستین پیشگامان در این زمینه بود که طرح ۱۲ ماده‌ای خود را برای پایان جنگ ارائه کرد، اما این طرح با استقبال کشور‌های غربی همراه نشد. «لولا داسیلوا» رئیس‌جمهور چپگرای برزیل به تازگی با انتقاد از آتش بیاری آمریکا در این جنگ، خواستار میانجی‌گری یک گروه از کشور‌های بی‌طرف میان مسکو و کی‌یف برای پایان درگیری‌ها شد. این تلاش‌ها با استقبال روسیه همراه شده است. 

به گزارش تل تریدر، «دمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد: «ما از هرگونه ابتکار عمل به منظور میانجی‌گری برای پایان بخشیدن به جنگ اوکراین استقبال می‌کنیم. با این حال باید در این زمینه نقطه نظر‌های مسکو و امنیت ملی روسیه لحاظ شود.»

وی در کنفرانس خبری در جمع خبرنگاران تأکید کرد: «بی‌تردید هر ابتکار عملی که منافع روسیه و نگرانی‌های امنیتی ما را در نظر بگیرد شایسته توجه است و باید به آن گوش فرا داد. روسیه آماده پذیرش چنین میانجی‌گری‌هایی است. نکته مهم در این زمینه اطمینان از حفظ منافع ملی ماست.»

سخنان پسکوف پس از درخواست داسیلوا به منظور میانجی‌گری کشور‌ها برای پایان بخشیدن به جنگ اوکراین مطرح می‌شود. 

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در سفر به «برزیلیا» پایتخت برزیل و دیدار با همتای خود، از گسترش روابط اقتصادی با این کشور استقبال کرد. موضوع جنگ اوکراین از دیگر محور‌های دیدار مقامات سیاسی دو کشور بود. 

داسیلوا بر این باور است جنگ اوکراین دارای تبعات جهانی بوده و ادامه یافتن این جنگ به آسیب بیشتر اقتصاد جهان و نیز افزایش بهای سوخت و مواد غذایی دامن می‌زند. رئیس‌جمهور برزیل با انتقاد از رویکرد آمریکا در قبال جنگ اوکراین، مسکو و کی‌یف را به حل و فصل اختلافات خود از طریق دیپلماتیک تشویق کرد. 

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به تازگی از داسیلوا خواسته است برای شرکت در مجمع بین‌المللی اقتصادی سن پترزبورگ در ماه ژوئن به این کشور سفر کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۹:۵۹ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
مگه اوکراینیا اختیارشون دست خودشونه
آخرین اخبار