لهستان واردات غلات از اوکراین را ممنوع کرد

دولت لهستان واردات غلات و مواد غذایی از اوکراین را ممنوع کرد.

یاروسلاو کاچینسکی، رهبر حزب حاکم قانون و عدالت لهستانروز شنبه گفت که دولت لهستان تصمیم گرفته است واردات غلات و سایر مواد غذایی از اوکراین را برای محافظت از بخش کشاورزی لهستان ممنوع کند.

به گزارش رویترز، مقادیر زیادی از غلات اوکراینی که ارزان‌تر از غلات تولید شده در اتحادیه اروپا هستند، در میان تنگنا‌های لجستیکی در کشور‌های اروپای مرکزی باقی می‌مانند و به قیمت‌ها و فروش برای کشاورزان محلی ضربه می‌زنند. این یک مشکل سیاسی برای این حزب در یک سال انتخاباتی ایجاد کرده است.

کاچینسکی در جریان کنوانسیون حزب گفت: «امروز، دولت در مورد مقرراتی تصمیم گرفته است که واردات غلات به لهستان و همچنین ده‌ها نوع غذای دیگر (از اوکراین) را ممنوع می‌کند.

او افزود: فهرست این کالا‌ها در آیین نامه دولتی گنجانده می‌شود و کالا‌هایی «از غلات تا فرآورده‌های عسل و سایر موارد» وجود دارد.

او گفت: ما دوستان و متحدان بدون تغییر اوکراین هستیم و می‌مانیم. ما از آن حمایت خواهیم کرد اما وظیفه هر دولت و هر مقام خوب در هر صورت حفاظت از منافع شهروندانش است.

کاچینسکی گفت لهستان آماده آغاز گفتگو با اوکراین برای حل و فصل مسئله غلات است و طرف اوکراینی قبلاً از تصمیمات دولت لهستان مطلع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۸:۴۳ ۲۶ فروردين ۱۴۰۲
لهستان هم مثل فرانسه و آلمان پشت اکراین را خالی کرد الحمد لله.
آخرین اخبار