اوکراین: مانع از رقابت ورزشکاران خود با ورزشکاران روسی و بلاروسی می‌شویم

وزارت ورزش اوکراین مانع رقابت ورزشکاران این کشور با ورزشکاران روسی و بلاروسی در مسابقات بین المللی شد.

گرچه کشور‌های غربی همواره مدعی جدایی میان ورزش و سیاست بوده اند، اما خود در عمل هر زمانی که نیاز بوده است این دو مسئله را با هم ادغام کرده اند. منع ورزشکاران روسی از مسابقات المپیک و نیز حذف تیم ملی روسیه از مسابقات انتخابی جام جهانی قطر تنها گوشه‌ای از این اقدامات است. به تازگی اوکراین گامی دیگر در این زمینه برداشته است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت ورزش اوکراین امروز (جمعه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ورزشکاران اوکراینی و تیم‌های ورزشی این کشور حق ندارند با ورزشکاران روسی و بلاروسی در مسابقات المپیک، پارالمپیک، و بین المللی رقابت کنند. 

این تصمیم پس از آن گرفته شده است که کمیته بین المللی المپیک با درخواست اوکراین به منظور جلوگیری از شرکت ورزشکاران روسی و بلاروسی در مسابقات المپیک مخالفت کرد. کی یف خواستار محرومیت ورزشکاران این دو کشور به دلیل جنگ روسیه با اوکراین شده بود. 

اوکراین می‌گوید جنگ ۱۴ ماهه روسیه علیه این کشور تاکنون جان ده‌ها هزار نفر را گرفته و به وارد آمدن خسارات عظیم به این کشور منجر شده است و مقامات بین المللی باید با محروم کردن ورزشکاران این کشور از مسابقات المپیک به این موضوع واکنش نشان دهند. 

با این حال، برخی از ورزشکاران اوکراینی با این تصمیم مخالفت کرده و این مصوبه را عاملی مخرب برای ورزشکاران این کشور در مسابقات بین المللی می‌دانند. 

ولادیسلاو هراسکویچ، یکی از قهرمانان سورتمه رانی اوکراین در این باره در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: اگر ورزشکاران اوکراینی عرصه بین المللی رقابت‌ها را خالی کرده و حاضر به مسابقه نشوند، این موضوع کاملا به نفع ورزشکاران روسی و بلاروسی تمام خواهد شد.

کمیته بین المللی المپیک گرچه با شرکت ورزشکاران روسی و بلاروسی زیرپرچم این دو کشور در مسابقات مخالفت کرده است، اما موافقت خود را با شرکت آن‌ها زیر پرچم کمیته المپیک مجاز شمرده است. بدین ترتیب ورزشکاران این دو کشور می‌توانند در المپیک تابستانی پاریس شرکت کنند. 

گفتنی است پیش‌تر عدم رویارویی ورزشکاران ایرانی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی به دلیل ظلم این رژیم به مردم فلسطین با واکنش منفی کشور‌های غربی و جریمه سنگین ایران همراه بوده است. با این حال، کشور‌های غربی خود اکنون با ورود سیاست به دنیای ورزش، به تحریم ورزشکاران روسی و بلاروسی به دلیل جنگ اوکراین مبادرت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۰۸:۴۸ ۲۶ فروردين ۱۴۰۲
غلط زیادی کردی. عادلانه نیست. طبق منشور سازمان ملل اکراین باید فقط با روسیه و بلاروس مسابقه بدهد. و نه هیچ کشور دیگری در دنیا. چون اصلا اکراین مال روسیه س. کودتاچی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۵ فروردين ۱۴۰۲
این اوکراین هنوز تفاوت دفاع و حمله را نمی‌داند..!؟؟!!!!!
واقعا که..!

بعد تازه میاد کورکورانه ورزشکاراشو هم از شرکت در مسابقات
محروم می کند..!!
آخرین اخبار