افزایش ۵۰ درصدی بودجه شهرداری بیرجند/ دولت حامی شهرداری‌ها است

شهردار بیرجند گفت: بودجه امسال شهرداری بیرجند نسبت به پارسال ۵۰ درصد افزایش یافته است.

بهترین شهردار بیرجند در برنامه میز خبر رادیو خاوران گفت: یکی از خبر‌های خوش در حوزه شهرداری بیرجند افزایش ۵۰ درصدی بودجه است که امسال بودجه شهرداری بیرجند به ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

او افزود: این رقم نسبت به سال ۱۴۰۰ نیز صد درصد افزایش یافته است که به افزایش رونق اقتصادی می‌انجامد.

بهترین با اشاره به افزایش نرخ ساخت و ساز‌ها در مرکز استان بیان کرد: ۶۳ درصد افزایش را در این حوزه شاهد هستیم و به زودی امتداد بلوار عدل را بازگشایی خواهیم کرد.

شهردار بیرجند تصریح کرد: با انضباط مالی در شهرداری، بودجه تقدیمی به شورای شهر برای سال ۱۴۰۰ که حدود ۴۰۰ میلیارد تومان بود، در پایان سال به ۵۷۰ میلیارد تومان رسید.

او گفت: به دلیل دنبال کردن رویکرد کاهش فشار اقتصادی به مردم، عوارض شهری در بیرجند پارسال و امسال ۲۵ درصد کاهش دارد که می‌تواند برای مردم موثر باشد.


بیشتر بخوانید


بهترین با بیان اینکه کاهش اتکا به بودجه تخلفات شهری را از جمله رویکرد‌های شهرداری می‌دانیم، اظهار کرد: افزایش اتکای شهرداری به بودجه پایدار دیگر رویکردی است که در بیرجند دنبال می‌شود.

شهردار بیرجند گفت: در یک طرح با ساخت ۱۹۰ هزار متر مربع ساختمان در بیرجند، خواهیم توانست حدود ۹۵ هزار شغل را ایجاد کنیم که این رقم بر اساس آمار‌ها اثبات شده است.

او تصریح کرد: در سال ۹۷ تفاهم نامه‌ای امضا شده است که براساس آن شهرداری بیرجند اعداد و ارقام را برای برق رسانی به منطقه ویژه اقتصادی بیرجند ارائه خواهد کرد و اعتباری از سوی شهرداری اختصاص نخواهد یافت.

بهترین با اشاره به حمایت دولت از شهرداری مرکز استان گفت: ۲۵ درصد از کمک‌های دولت در سال ۱۴۰۱ به شهرداری بیرجند در قالب‌های مختلف تأمین شده است و تأمین مابقی آن در دستور کار است.

شهردار بیرجند گفت: بنای ما بر این است که تخلفات را به کمترین حد برسانیم و روندی در شهرداری طراحی شده که گزارش تخلفات به صورت روزانه به کمیسیون ماده ۱۰۰ می‌رود، اما این کمیسیون مربوط به شهرداری نیست.

برچسب ها: شهرداری ، ساخت و ساز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.