کارمندان گوگل در اعتراض به اخراج‌ها دست از کار کشیدند

صد‌ها کارمند گوگل روز سه‌شنبه در دفاتر این شرکت در لندن به دلیل اختلاف بر سر اخراج‌ها دست از کار کشیدند.

شرکت مادر گوگل آلفابت در دی ، اعلام کرد که ۱۲ هزار کارمند خود را در سراسر جهان اخراج می‌کند که معادل ۶ درصد از نیروی کار جهانی آن است.

به گفته سایت Layoffs.fyi، این اقدام در بحبوحه موجی از کاهش مشاغل در سراسر شرکت‌های بزرگ آمریکا، به‌ویژه در بخش فناوری صورت گرفت که تاکنون شاهد اخراج بیش از ۲۹۰ هزار نیروی کار شرکت‌ها از ابتدای سال جاری بوده است.

اتحادیه کارگری، اعلام کرد که این شرکت نگرانی‌های مطرح شده توسط کارمندان را نادیده گرفته است. مدیریت ارشد گوگل در بسیاری از نقاط اروپا، مطابق با قوانین استخدامی محلی، درگیر مذاکراتی برای تعدیل نیرو شده است. ماه گذشته، کارگران دفتر این شرکت در زوریخ سوئیس، دست از کار کشیدند.

یکی از سخنگویان گوگل گفت: همان طور که در ۲۰ ژانویه (۳۰ دی) گفتیم، تصمیم دشواری برای کاهش حدود ۱۲ هزار شغل در سراسر جهان گرفته ایم. ما می‌دانیم که این زمانی بسیار چالش برانگیزی برای کارمندان ما است.

ما از طریق جلسات متعدد به طور سازنده با کارمندان خود در بریتانیا، صحبت کرده و سخت کار می‌کنیم تا شفاف سازی کنیم و موارد را در اسرع وقت با رعایت تمام فرآیند‌ها و الزامات قانونی بریتانیا به اشتراک بگذاریم.

منبع : رویترز

برچسب ها: گوکل ، اعتراض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار