باران دوباره در خراسان جنوبی می‌بارد/ ثبت بیشترین بارش در آبیز

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از روز دوشنبه هفته آینده ناپایداری‌های جوی در استان تقویت شده و بارش باران را در استان انتظار داریم.

زارعی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: بیشترین میزان بارش سامانه بارشی اخیر که از روز یکم فروردین در استان فعال بود، در آبیز با ۶۷ میلیمتر ثبت شد.

او افزود: در قاین ۸ میلیمتر، سربیشه ۷ میلیمتر، بشرویه ۶ میلیمتر، زهان، حاجی آباد و درمیان ۵ میلیمتر، بیرجند ۴ میلیمتر، طبس ۲ و سرایان، خوسف و فردوس کمتر از یک میلیمتر باران باریده است.

زارعی بیان کرد: مطابق با الگوی نقشه‌ها و داده‌های هواشناسی از عصر امروز تا روز دوشنبه هفته پیش رو پدیده غالب در استان گاهی افزایش ابر و وزش باد خواهد بود و با تقویت ناپایداری‌های جوی از روز دوشنبه تا چهارشنبه نیز گاهی وزش تندباد لحظه‌ای  همراه با رگبار و رعد و برق به ویژه از عصر روز سه شنبه تا چهارشنبه شب قابل پیش بینی است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: به لحاظ دمایی از امروز تا اواسط هفته آینده به ویژه در طول روز روند افزایش دمای هوا را انتظار داریم، امشب هم کماکان حداقل دمای هوا روند کاهشی دارد و هوای نستبا سرد به طور موقت در استان ماندگار خواهد بود.

در شبانه روز گذشته زهان، سربیشه، علی آباد زارعین با ۴ درجه سلسیوس بالای صفر سردترین و بندان با ۲۴ درجه سلسیوس بالای صفر گرمترین نقطه استان بود.

تغییرات دمای مرکز استان نیز بین ۵ و ۱۲ درجه سلسیوس ثبت شده است.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.