بیش از ۱۰ میلیارد ریال، جریمه قاچاقچی لوازم خانگی

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از جریمه ۱۰ میلیارد و ۴۴۲ میلیون و ۵۲۵ هزار ریالی قاچاقچی لوازم خانگی در فردوس خبر داد.

حسن پور مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: مأموران ایست و بازرسی گلشن فردوس هنگام کنترل خودرو‌های عبوری از یک دستگاه کامیونت تعدادی لوازم خانگی قاچاق شامل ۳ دستگاه ماشین لباسشویی، ۱۰ دستگاه تلویزیون ۶۵ اینچ، ۷ دستگاه ماشین ظرفشویی و ۱۳ دستگاه غذاساز کشف و گزارش آن را به اداره تعزیرات حکومتی این شهرستان برای رسیدگی ارسال کردند.

او افزود: از آن جایی که طبق مقررات حاکم، خرید و فروش، حمل و نگهداری کالای مجاز مشروط بدون داشتن اسناد گمرکی تخلف است، لذا شعبه پس از احضار متهم و رسیدگی‌های قانونی و احراز وقوع تخلف بر اساس مدارک و مستندات موجود در پرونده،  وی را علاوه بر ضبط کالای مکشوفه به پرداخت ۱۰ میلیارد و ۴۴۲ میلیون و ۵۲۵ هزار ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.

حسن پور عنوان کرد: پس از ابلاغ رأی و پیگیری‌های اجرای احکام، دادنامه صادره با رعایت تشریفات قانونی اجرا و تمام جریمه وصول شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی جریمه کالا‌های قاچاق که طی استعلام ازگمرک مجاز مشروط اعلام می‌شود، بر اساس بند ب ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز یک تا سه برابر ارزش کالا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.