ادامه موج اعتصابات در یونان درپی حادثه ریلی این کشور

اعتصاب در یونان باعث تعطیلی مدارس و بنادر این کشور و توقف فعالیت حمل و نقل عمومی شد.

برخورد خونین دو قطار در یونان باعث بروز موج گسترده‌ای از اعتراضات و خشونت‌ها در این کشور شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ده‌ها هزار کارگر یونانی با ترک محل کار خود و اعتصاب به استاندارد‌های ایمنی نادیده گرفته شده که منجر به وقوع مرگبارترین حادثه ریلی در تاریخ این کشور شد اعتراض کردند.

دو اتحادیه بزرگ کارگری یونان با صدور فراخوان خواستار پیوستن کارگران به اعتصاب عمومی ۲۴ ساعته در کشور شدند. این امر موجب توقف پرواز‌ها در یونان، توقف خدمات اجتماعی، حمل و نقل عمومی و تعطیلی مدارس دولتی و بنادر این کشور شد.

برخورد یک قطار مسافربری با ۳۵۰ مسافر با یک قطار باری در دهم اسفندماه ۵۷ کشته برجای گذاشت و همین موضوع جرقه بروز اعتصاب‌های و اعتراض‌های گسترده در یونان را به دنبال داشت. معترضان می‌گویند دولت محافظه کار یونان و سیستم سیاسی این کشور هشدار‌های مداوم اتحادیه‌ها مبنی بر نقص ایمنی ریلی را نادیده می‌گیرند.

پلیس می‌گوید تنها در آتن، پایتخت یونان ۲۵ هزار کارگر به خیابان‌ها آمدند. این در حالی است که شهر‌های دیگر این کشور نیز شاهد تظاهرات‌های مشابه بود.

معترضان خواستار توجه به ایمنی ریلی و حمل و نقل عمومی بوده و تاکید دارند مسببان حادثه مرگبار ریلی این کشور باید به دست قانون سپرده شده و مجازات شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار