خشم و اندوه مردم یونان همراه با افزایش تلفات حادثه مرگبار قطار

همزمان با افزایش تعداد قربانیان تصادف قطار مسافربری در یونان، مردم این کشور دولت و شرکت‌های راه‌آهن را مقصر دانسته و دست به تظاهرات زدند.

رسانه‌ها می‌گویند خشم و اندوه مردم یونان به دلیل تصادف ویرانگر قطار که منجر به کشته شدن ده‌ها مسافر و خدمه شده، افزایش یافته است.

به گزارش رویترز، با کشف اجساد بیشتر در روز پنجشنبه، تعداد کشته‌شدگان به ۵۷ نفر رسید. بسیاری از این افراد دانشجویانی بودند که پس از تعطیلات طولانی به خانه باز می‌گشتند.

گفتنی است، روز سه شنبه، در ۳۵۰ کیلومتری شمال آتن، یک قطار مسافربری از جهت مخالف به یک قطار باری برخورد کرده، از ریل خارج شد و در نهایت در آتش سوخت.

بیرون از بیمارستانی در شهر لاریسا که بسیاری از افراد زخمی به آنجا انتقال داده شده‌اند، زنی به نام کاترینا در جستجوی برادر گمشده خود که مسافر قطار بوده فریاد می‌زد: «قاتلان! قاتلان! من فردا با تابوت اینجا را ترک خواهم کرد». کاترینا که عصبانیتش متوجه دولت و شرکت راه آهن است، مانند سایر بستگانی که به دنبال عزیزانشان هستند، برای شناسایی برادرش آزمایش دی‌ان‌ای داده است.

پس از سه روز، امید به یافتن بازماندگان در میان واگن‌های ریلی سوخته کاهش یافته است. کنستانتینوس ایمانیمیدیس، یکی از اعضای تیم نجات می‌گوید: «سخت‌ترین لحظه همین لحظه است، جایی که به جای نجات جان انسان‌ها باید اجساد را بازیابی کنیم. دمای هزار و ۲۰۰ درجه و بیشتر در واگن‌ها به کسی اجازه زنده ماندن نمی‌دهد».

حدود دو هزار نفر روز پنجشنبه در آتن تظاهرات کردند. برخی از آن‌ها بنر‌هایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود «زندگی ما مهم است». کمی بعد، جمعیت به خاطر باران شدید متفرق شد.

بیشتر خشم متوجه مقامات و شرکت‌های راه آهن شده است. عصر چهارشنبه، معترضان به سمت دفاتر شرکت راه‌آهن در آتن سنگ پرتاب کردند. دولت گفته که در غم مردم شریک است و قول داده که تحقیقات کاملی در خصوص این حادثه انجام دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
بهشون بگید ناراحت نباشید مردم آبادان رو نگاه کنید
آخرین اخبار