مایک پنس: تاریخ ترامپ را در حمله به کنگره محکوم خواهد کرد

معاون پیشین رئیس‌جمهور آمریکا با انتقاد از او اعلام کرد که ترامپ مسئول حملات کنگره در تاریخ خواهد بود.

«مایک پنس» معاون سابق رئیس‌جمهور آمریکا، «دونالد ترامپ» رئیس سابق خود را سرزنش کرده و گفته است که تاریخ ترامپ را به خاطر نقشش در حمله ۶ ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا مسئول خواهد دانست.

به گزارش گاردین، مایک پنس در زمان حمله به کنگره معاون وقت رئیس‌جمهور آمریکا بود، در آن زمان هوادران ترامپ به دستور او به کنگره آمریکا حمله کردند تا به پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا اعتراض کنند.

مایک پنس در کنگره مسئول تایید اعضای انتخابات بود و ترامپ با انتشار توییتی از هوداران خود خواست تا به کنگره حمله کنند و از مایک پنس هم به دلیل تأیید نتایج انتخابات انتقاد کرد.

البته مایک پنس به ندرت به انتقاد از حمله کنگره می‌پردازد و به طور کل صحبتی از این حادثه به میان نمی‌آورد، اما اکنون به انتقاد از آن پرداخته و در کتاب خاطراتی که به تازگی چاپ کرده هم دونالد ترامپ را به دلیل مخاطره‌آمیز بودن برای خانواده‌اش زیر سوال برده است.

سخنگوی ترامپ در حال حاضر به درخواست‌ها برای پاسخ به سوال‌ها جوابی نداده است.

پیش‌تر از این «مارک لیبوویچ» روزنامه‌نگار آمریکایی که سابقه کار در نشریه‌هایی، چون نیویورک تایمز و آتلانتیک را دارد، در کتاب جدید خود افشا کرد که «پال رایان» شصت و دومین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، هنگام مشاهده حمله به کنگره این کشور پس از انتخابات ریاست‌جمهوری اشک می‌ریخته است.

هفته پایانی خردادماه سال جاری اعلام شد هیئت کمیته تحقیقات درباره حمله به کنگره آمریکا شواهدی ارائه خواهد کرد که نشان می‌دهد دونالد ترامپ در طرح توطئه‌آمیز برای ابطال نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ دست داشته است.

در حملات ۶ ژانویه ۲۰۲۰ که هواداران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا برای اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور انجام دادند، ۴ نفر جان خود را از دست داده و یک افسر پلیس نیز روز پس از حادثه جان باخت. همچنین ده‌ها تن از اعضای پلیس نیز در جریان این حوادث زخمی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار