احضار مایک پنس و مشاور امنیت ملی ترامپ به دادگاه

معاون ترامپ و مشاور امنیت ملی او درباره حوادث ششم ژانویه و اسناد کشف شده در خانه ترامپ به دادگاه احضار شدند.

پیدا شدن اسناد محرمانه و طبقه بندی شده در خانه شخصی ترامپ در ایالت فلوریدا و نیز تحقیقات درباره حمله به ساختمان کنگره، باعث باز شدن پرونده‌ای برای رئیس جمهور پیشین آمریکا شده است. حالا دادگاه از احضار مقامات ارشد دولت پیشین این کشور برای ارائه توضیحات در این زمینه خبر می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دادگاه تحقیقات در زمینه اسناد کشف شده در خانه ترامپ از احضار مایک پنس، معاون او و رابرت اوبرایان، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا برای ارائه توضیحات در این زمینه خبر داد.

این افراد همچنین برای توضیح درباره آنچه تلاش برای ساقط کردن نتایج انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا نیز عنوان شده است باید توضیحاتی را ارائه کنند.‌ای بی سی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: ماهیت درخواست این احضاریه از مایک پنس مشخص نیست. این اقدام پس از ماه‌ها رایزنی میان وکلای پنس و دادستان‌های فدرال انجام می‌شود.

سی ان ان نیز گزارش داد: اوبرایان دارای برخی امتیازات اجرایی به منظور امتناع از ارائه برخی اطلاعاتی است که دادستان‌ها به دنبال آن هستند.

برخی منابع از گفتگو دادگاه بررسی اتفاقات مربوط به انتخابات سال ۲۰۲۰ با چاد وولف، وزیر امنیت داخلی دوره ترامپ طی هفته‌های اخیر خبر دادند. دادگاه به دنبال آن است تا از نقش دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا، خانواده و نیز مقامات ارشد دولتش در ناآرامی‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری این کشور که با شکست ترامپ همراه بود آگاهی یابد.

گفتنی است طرفداران ترامپ در ششم ژانویه ۲۰۲۱ با حمله به کنگره آمریکا کوشیدند مانع از تصویب پیروزی بایدن از سوی قانونگذاران شوند. حمله به کنگره آمریکا در گذشته تنها یک بار و توسط دولت انگلیس انجام شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار