چین: پکن باید قابلیت‌های دفاعی خود را برای پیروزی در جنگ ارتقا دهد

رئیس جمهور چین در سخنرانی پارلمانی خود خواستار تقویت قابلیت‌های دفاعی کشور برای پیروزی در جنگ‌های آینده شد.

تحلیلگران غربی ظهور چین را بزرگترین تهدید برای هژمونی آمریکا می‌دانند. به همین دلیل واشنگتن به دنبال اعمال سیاست مهار پکن است. این در حالی است که چین نیز به مقامات آمریکایی بار‌ها هشدار داده است از انجام اقدامات تحریک آمیز اجتناب کند، زیرا پکن آماده دفاع از منافع ملی خود است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد پکن باید استفاده خود از منابع دفاعی مانند فناوری، زنجیره تامین و ذخایر ملی را بهبود بخشد تا ارتش را تقویت کرده و در جنگ‌ها پیروز شود.

شی فرمانده کل قوای چین محسوب می‌شود و قرار است در انتهای هفته جاری به طور رسمی برای یک دوره دیگر ریاست جمهوری اش تمدید شود.

او در نشست سالانه پارلمان به نمایندگان ارتش آزادی بخش خلق و پلیس نظامی این کشور گفت: تحکیم و بهبود قابلیت‌های استراتژیک یکپارچه یک نیاز جدید است که توسط حزب کمونیست حاکم تعیین شده است.

شی که در نشست پارلمان یک لباس سبز نظامی بر تن داشت خاطر نشان کرد: ما باید از منابع دفاعی خود به منظور پیروزی در جنگ‌های آینده به درستی بهره بگیریم. من از آزمایشگاه‌های ملی می‌خواهم تحقیقات خود را در حوزه‌های فناوری دفاعی افزایش دهند تا چین از وابستگی به کشور‌های خارجی رهایی پیدا کند.

او تاکید کرد: زنجیره‌های تامین صنعتی باید انعطاف پذیرتر باشند. من خواستار ایجاد زیرساخت‌های بیشتر و ایجاد ذخایر ملی برای اهداف دفاعی هستم. خطرات استراتژیکی وجود دارد که ارتش باید به آن رسیدگی کند.

شی جزئیات بیشتری درباره خطرات استراتژیکی که ارتش چین باید به آن رسیدگی کند، ارائه نکرد. با این حال، تحلیلگران می‌گویند اختلاف چین و آمریکا درباره جزیره تایوان و نیز دریای چین جنوبی و جزایر مورد اختلاف توکیو و پکن در دریای چین شرقی از جمله مواردی است که می‌تواند باعث بروز درگیری میان دو طرف شود.

برچسب ها: چین ، آمریکا ، تایوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار