تحلیلگر ارشد: سیاست خارجی چین هرگز انقلابی نبوده است

یک استاد دانشگاه چینی اعلام کرد که سیاست خارجی این کشور هرگز انقلابی نبوده است.

«ژانگ شین» استادیار دانشکده سیاست و روابط بین‌الملل در دانشگاه عادی شرق چین، در مصاحبه‌ای ارزیابی خود از سیاست خارجی چین را ارائه داد.

این مصاحبه در خبرگزاری آرتی منتشر شد و ژانگ شین در بخشی از آن اعلام کرد: «با آن‌که چین به کمونیسم وفادار است، اما سیاست خارجی آن برپایه انقلابی نیست، این بیشتر با اصل عدم اقدام دائو مطابقت داشت که در آن برای بازگرداندن نظم بیشتر انجام ندادن هیچ کاری بسیار مضرتر از انجام یک کار بالقوه تلقی می‌شود.»

این خبرگزاری همچنین می‌نویسد: «به نظر می‌رسد که چین با ارائه چشم‌انداز خود نسبت به جنگ در اوکراین خود را آماده‌تر برای نقشی فعالی در سطح جهانی نشان می‌دهد.»

این در حالی است که روز گذشته منابع خبری گزارش دادند که بودجه دفاعی چین حدود ۲۲۵ میلیارد دلار تعیین شده است. این بودجه در مقایسه با سال قبل، شاهد افزایش ۷/۲ درصدی بوده است و این نشان دهنده رشد فزاینده بودجه دفاعی چین طی سال‌های گذشته است. البته بودجه نظامی آمریکا حدود ۴ برابر بیشتر از بودجه دفاعی چین است. بودجه نظامی آمریکا حدود ۸۰۰ میلیارد دلار است.

همچنین به تازگی «نیکی هیلی» نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری آمریکا، در حالی که حزب حاکم دموکرات را حزبی «سوسیالیست» خواند، گفت: «چین کمونیست قوی‌ترین و منضبط‌ترین دشمنی است که آمریکا تاکنون با آن مواجه شده است».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار