مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی عنوان کرد؛

بیش از ۵ هزار دانش آموز، بهره مند از جشنواره شاد دانش آموزی

موسوی نژاد از بهره مندی بیش از ۵ هزار دانش آموز استان از جشنواره شاد دانش آموزی فیلم دفاع مقدس خبر داد.

موسوی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: تاکنون دانش‌آموزان ۲۸ مدرسه شهرستان بیرجند طی چهار روز از برنامه‌های جشنواره شاد دانش‌آموزی فیلم دفاع مقدس بهره‌مند شده‌اند.

او افزود: جشنواره شاد دانش‌آموزی از سیزدهم اسفند در بیرجند آغاز شد و تاکنون در ۲ نوبت صبح و عصر بیش از پنج هزار دانش‌آموز مرکز استان در برنامه‌های این جشنواره شرکت کردند.

موسوی نژاد گفت: این جشنواره که تاکنون در استان‌های مختلف برگزار شده، با مشارکت حوزه هنری و آموزش و پرورش خراسان جنوبی در سالن اجلاس دانشگاه پیام نور و روستای حاجی‌آباد بیرجند میزبان دانش‌آموزان بود و مورد استقبال جامعه هدف قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هدف از این رویداد ملی را انتقال مفاهیم دفاع مقدس در قالب موضوع‌ها و مضامین فرهنگی شاد و طنز برای دانش‌آموزان ذکر کرد و ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶۰ هزار دانش‌آموز دختر و پسر دوره‌های تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول در سراسر استان از برنامه‌های جشنواره شاد دانش‌آموزی دفاع مقدس بهره‌مند شوند.

او با اشاره به حضور ۲ هفته‌ای هنرمندان جشنواره شاد دانش‌آموزی در خراسان جنوبی تصریح کرد: محور برنامه‌های این جشنواره گروه هنری اعزامی از تهران است و هیچ برنامه سخنرانی نداریم.


بیشتر بخوانید


موسوی‌نژاد اظهار کرد: تاکنون در جشنواره‌های دفاع مقدس و یادواره‌های شهدا به سخنرانی و بیان خاطرات اکتفا می‌شد، اما در این جشنواره که از سوی سردار شهید سعید سیاح طاهری از شهدای مدافع حریم و حرم پایه‌گذاری شد، برنامه‌های شاد و متنوع ویژه کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: مفاهیم دفاع مقدس باید به شکل هنرمندانه و از طریق برنامه‌های جذاب به نسل جدید منتقل شود لذا جشنواره شاد دانش‌آموزی در فضای توطئه‌های اخیر تاثیر بسزایی در ترویج فرهنگ دفاع مقدس دارد.

او بیان کرد: علاوه بر مرکز استان بیستمین جشنواره شاد دانش‌آموزی فیلم دفاع مقدس تا ۲۵ اسفند در ۱۱ شهرستان و منطقه استان برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار