بهره برداری از بیمارستان ۶۴ تختخوابی سردار شهید املاکی کومله

دومین بیمارستان ۶۴ تختخوابی سردار شهید املاکی کومله تامین اجتماعی در گیلان صبح امروز با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان و استاندار به بهره برداری رسید.

ساخت این بیمارستان از سال ۹۲ آغاز و امروز پس از ۹ سال به بهره برداری رسید.

برای ساخت این بیمارستان ۶۴ تختخوابی، ۵۰۰ میلیاردتومان هزینه شد.

نماینده ولی فقیه در گیلان در آیین افتتاح این بیمارستان با اشاره به ضرورت ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی در گیلان گفت: موضوع سلامت جامعه یکی از دغدغه‌های رهبری است. همانگونه که ایشان دیروز هم بر جدی گرفتن موضوع سلامت جامعه و برخورد قاطعانه با عواملی که سلامت کودکان و نوجوانان کشور را مورد هدف قرار داده‌اند، تاکید فرمودند که این نشان‌دهنده توجه ویژه رهبر امت اسلامی به سلامت مردم است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به پیشرفت‌های ایران اسلامی در صنعت دارو، تجهیزات پزشکی و علوم پزشکی به ویژه درمان ناباروری افزود: مراکز درمانی ایران امروز مورد توجه بسیاری از کشور‌ها ازجمله کشور‌های آمریکای لاتین، غرب آسیا و آسیای میانه است و بسیاری از این کشور‌ها بیماران شان را در ایران درمان کنند. 

استاندار گیلان هم در این مراسم با اشاره به کمبود‌های بخش بهداشت و درمان بویژه تخت‌های بیمارستانی گفت: دولت در این خصوص برنامه ویژه‌ای را در دستور کار دارد و رایزنی‌هایی هم با وزیر بهداشت و دولت شده است.

دکتر اسدالله عباسی با تاکید بر اینکه پزشکان حق ندارند، بیماران خود را به بهانه نبود امکانات به مراکز درمانی خصوصی منتقل کنند افزود: بیمه شدگان تامین اجتماعی دغدغه درمان دارند، براین اساس باید تمامی تمهیدات و تجهیزات در بیمارستان‌های دولتی گیلان فراهم شود تا بیماران بهترین خدمات درمانی را دریافت کنند.

وی گفت: بیمارستان‌های دولتی در لنگرود، املش و رودسر باید به صورت کامل تجهیز شود و در دیگر مناطق گیلان هم باید مراکز درمانی جدید ایجاد شود تا رتبه گیلان در حوزه درمان ارتقاء یابد.

نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت‌های بخش بهداشت و درمان گفت: در گیلان مردم ۱۰۰ درصد از خدمات درمانی مختلف بهره می‌گیرند که این امر، نشان دهنده توسعه عدالت اجتماعی در بخش درمان جامعه است.

آقای پرویز محمد نژاد با اشاره به برنامه مجلس برای توسعه خدمات و زیرساخت‌های درمانی در کشور افزود: مجلس شورای اسلامی در لایحه ۱۴۰۲ به حوزه درمان توجه جدی کرده است که بدون شک، منجر به بهتر شدن وضعیت خدمات این بخش می‌شود.

دکتر حسین ابراهیمی مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی گیلان نیز گفت: بیمارستان کومله با ۱۳ هزار متر مربع زیربنا، در زمینی به مساحت دو هکتار ساخته شده و شامل بخش‌های زنان و زایمان اطفال، ارتوپدی، اورولوژی، گوش و حلق و بینی، قلب و عروق و جراحی عمومی است و زمین این بیمارستان را خانواده مرحوم دکتر سید جعفر فاطمی اهدا کرد.

استاندار گیلان در ادامه سفر به لنگرود، یک واحد مسکن محرومین را در یکی از روستا‌های بخش اطاقور افتتاح کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.