آمادگی مبادی گیلان برای توسعه مبادلات با گرجستان

استاندار در دیدار با سفیر ایران در گرجستان گفت: مبادی گیلان برای توسعه مبادلات و گسترش مناسبات آماده است.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز در دیدار با سفیر ایران در گرجستان بر لزوم توسعه همکاری‌های ۲ کشور به ویژه از مبادی این استان تأکید کرد و گفت: استان گیلان با ظرفیت‌های گردشگری، اقتصادی و فرهنگی به سبب قرارگیری در حاشیه خزر می‌تواند در توسعه مناسبات دوجانبه نقش موثری ایفا کند.

او با اشاره به ظرفیت‌های ترانزیتی و صادراتی گیلان و عزم مدیران استانی جهت توسعه مراودات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی افزود: علاوه بر بنادر تجاری انزلی و آستارا، منطقه آزاد انزلی فرصتی ارزشمند در حوزه صادرات کالا محسوب می‌شود که باید از این فرصت به درستی بهره گیری شود.

استاندار همچنین به روند اجرای راه آهن گیلان و عزم دولت سیزدهم بر تکمیل آن اشاره و تصریح کرد: با تکمیل این پروژه مهم توان صادراتی و ترانزیتی استان در سطح قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

لزوم توجه به تنوع بخشیدن به اقلام صادراتی از مبداء گیلان

محمود ادیب، سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان نیز در این دیدار به بیان توانمندی‌های این کشور در زمینه‌های مختلف و معرفی ظرفیت‌های اقتصادی آن برای توسعه مراودات ۲ کشور پرداخت و گفت: بهره مندی از قابلیت‌های ۲ کشور ایران و گرجستان برای گسترش تعاملات دوجانبه فرصت ارزشمندی محسوب می‌شود.

او تکمیل کریدور شمال جنوب، توسعه شبکه حمل و نقل ریلی، کشت فرا سرزمینی و تنوع بخشیدن به اقلام صادراتی از مبداء گیلان را مورد توجه قرار داد و افزود: توجه ویژه به هر یک از این محور‌ها تحرکی جدید در روابط دوجانبه به حساب می‌آید که شایسته است با جدیت مدنظر باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.