وزیر دفاع روسیه در اقدامی کم سابقه با نیرو‌های نظامی در اوکراین دیدار کرد

وزیر دفاع روسیه پس از بازدید از نیرو‌های نظامی این کشور در اوکراین و اهدای مدال به آنها، با فرماندهان ارشد مستقر در کی‌یف دیدار کرد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در این بازدید پست فرماندهی پیشروی یکی از تشکیلات منطقه نظامی شرقی در جهت دونتسک جنوبی را بازرسی کرد.

به گزارش رویترز، در ویدئویی که این وزارتخانه منتشر کرده است، شویگو در حال اعطای مدال به پرسنل نظامی روسیه و گردش در یک شهر ویران شده همراه با سرهنگ ژنرال رستم مرادوف فرمانده منطقه دیده می‌شود.

در ویدئوی دوم که اواخر روز شنبه توسط این وزارتخانه منتشر شد نیز وی در حال ریاست جلسه‌ای با فرماندهان ارشد از جمله والری گراسیموف رئیس ستاد کل ارتش و ژنرال سرگئی سوروویکین یکی از معاونان گراسیموف در کمپی در اوکراین دیده می‌شود.

شویگو که از سال ۲۰۱۲ به عنوان وزیر دفاع روسیه منصوب شده است، به دلیل عملکرد خود در برخی عملیات مورد انتقاد شدید برخی نظامی‌ها قرار گرفته است.

 ماه گذشته یوگنی پریگوژین رئیس گروه واگنر، شویگو و همکارانش را به دلیل جلوگیری از ارسال مهمات به شبه نظامیانش به خیانت متهم کرد.
این در حالی است که روز گذشته نبرد بین نیرو‌های روسی و اوکراینی در شهر باخموت اوکراین به اوج خود رسید و هر طرف مدعی پیروزی‌هایی در این جبهه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
روزی آیندگان مابه تمام جنگ هاودرگیری های اجتماعی وسیاسی وغیره خواهندخندید....هرچقدر نیروی منطق دردوطرف جنگ ودرگیری کمتروکمترباشد به همان مراتب مصیبت وقتل وکشتارفراوان ترواین فلاکت وبدبختی بیشتردامن مردم رامیگیرد....
وکجاست ذهن هاوعقل های بامنطق وعقلای عالم؟؟؟
واینک بشربه طرف پیشرفت سطحی ونمادین می رود..وتاکی بشریت سطح پوسته افکارمسموم وزنگ زده خودراپیروی میکندواقعاتابه کی؟؟؟؟
Czechia
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
باید به آمریکا هشدار بدن لاتینیا بشدت از آمریکا متنفرن
آخرین اخبار