اعتراض الوفاق بحرین به میزبانی منامه از کنفرانس پارلمان‌های جهان

جمعیت الوفاق بحرین در نامه ای سرگشاده از نمایندگان مجالس جهان خواست فریب آل خلیفه را نخورند زیرا منامه گورستان حقوق بشر است.

جمعیت الوفاق اسلامی بحرین با ارسال نامه سرگشاده به نمایندگان شرکت کننده در «کنفرانس نمایندگان پارلمان‌های جهان» در بحرین که قرار است ۱۱ مارس در بحرین برگزار شود، گفت: بحرین به گورستان حقوق بشر تبدیل شده است وبا توجه به تلاش رژیم آل خلیفه برای صیقل دادن چهره خود از طریق برگزاری چنین کنفرانس‌هایی، نباید از سوء استفاده‌های این رژیم غافل شد.

به گزارش پایگاه خبری «منامه پست»، این جمعیت گفت: بحرین، کشور میزبان کنفرانس نمایندگان پارلمان‌های جهان، مجلس واقعی که منعکس کننده اراده شهروندان باشد، ندارد، زیرا نمایندگان واقعی مردم بحرین در زندان و تبعید قرار دارند و سیاسیون این کشور به دلیل درخواست برای ایجاد یک قوه قانونگذاری حقیقی با اختیارات کامل تحت محاکمه قرار گرفته‌اند؛ همانطور که شیخ «علی سلمان» رئیس بزرگترین فراکسیون تاریخ پارلمان بحرین همراه با شیخ «حسن عیسی» دیگر نماینده مجلس به دلیل داشتن دیدگاه‌هایی که خواستار اصلاحات قانونی و سیاسی هستند، توسط حکام بحرین زندانی هستند.

الوفاق بحرین از شرکت کنندگان خواست تا از رژیم بحرین بخواهند از طریق اصلاح سیستم انتخاباتی بد و دادن حق کامل به قوه مقننه و نظارت بدون دخالت دولت بر این مرجع قانونگذاری منتخب به جای اینکه آن را به زینت و پوششی برای ظلم و استبداد خود تبدیل کند، قوه مقننه را اصلاح کند و در این زمینه نقش مثبت ایفا کنند.

جمعیت الوفاق پیش از اعتراض‌های مردمی که در فوریه ۲۰۱۱ در بحرین آغاز شد، بزرگترین جمعیت سیاسی در پارلمان این کشور بود که نمایندگانش پس از سرکوب مردم به نشانه اعتراض پارلمان را ترک کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار