شولتس: چین از ارسال تسلیحات به روسیه اجتناب کند

صدراعظم آلمان از دولت چین خواست از روسیه در جنگ اوکراین حمایت تسلیحاتی نکنند.

 اولاف شولتس  امروز (پنجشنبه) طی سخنرانی که در پارلمان این کشور داشت از چین خواست از ارسال تسلیحات به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین اجتناب کرده و در عوض به اعمال فشار‌ها بر مسکو برای خاتمه یافتن این جنگ کمک کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، صدراعظم آلمان در ادامه با انتقاد از مواضع بی طرفانه چین درباره جنگ اوکراین خاطر نشان کرد: این مسئله ناامید کننده است که پکن تهاجم مسکو به اوکراین را محکوم نکرد. با این حال، ما از مواضع این کشور در تلاش برای کاهش تنش‌های هسته‌ای استقبال می‌کنیم.

صدراعظم آلمان در ادامه با مخاطب قرار دادن دولت چین تصریح کرد: پیام من به دولت چین کاملا روشن است، از نفوذ خود بر مسکو استفاده کرده تا این کشور را مجاب به خارج کردن نظامیانش از خاک اوکراین کنید. همچنین هیچ سلاحی به روسیه به منظور یاری رساندن این کشور در جنگ ارسال نکنید.

سخنان شولتس با استقبال نمایندگان پارلمان آلمان همراه بود و آن‌ها بار‌ها اقدام به قطع سخنان وی و تشویق او کردند. برلین یکی از بزرگترین حامیان اوکراین پس از آمریکا و انگلیس محسوب می‌شود. این کشور به تازگی از ارسال تسلیحات سنگین همانند تانک لئوپارد ۲ به کی یف خبر داده است که با واکنش منفی روسیه همراه بود.

آمریکا و متحدان غربی آن از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ موج گسترده‌ای از حمایت‌ها را از کی یف به عمل آورده و تحریم‌های سنگینی را علیه روسیه اعمال کردند. بلوک غرب علاوه بر تحریم روسیه، تهدید کرده اند هر کشوری که به مسکو در این جنگ کمک کند در لیست تحریم‌های آن‌ها قرار خواهد گرفت. چین جدیدترین کشوری است که غربی‌ها نگران یاری رساندن آن به روسیه هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238
۱۷:۳۸ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
رطب خوده کی منع رطب کند؟
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۲۲:۳۴ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
چرا فرانسه به عراق کمک تسلیحاتی میکرد؟ چرا تمام اروپا و امریکا از جمله فرانسه به اکراین سلاح و پول می دهند؟
آخرین اخبار