وقتی موساد در شبیه‌سازی ترور صدام ۵ نیروی خودی را کشت

به تازگی مستندی پخش شده که می‌گويد موساد نقشه‌ای برای ترور ديکتاتور معدوم عراق داشته، اما در شبیه‌سازی آن ۵ نظامی صهيونيست را به کشتن داده است.

یک مستند صهیونیست جزئیاتی از طرح ناکام رژیم صهیونیستی برای ترور «صدام حسین» ديکتاتور معدوم عراق در سال ۱۹۹۲ را افشا کرد.

به گزارش «اسکای نیوز»، برنامه ترور دیکتاتور معدوم  عراق به سال ۱۹۹۲ و کابینه «ایهود باراک» برمی‌گردد که به واحد اطلاعات ستاد کل دستور داد که برای اجرای این برنامه اقدام کنند.

این نقشه در دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی به عملیات «شیخ عتید» نام‌گذاری شد، اما رئیس وقت دستگاه اطلاعات ارتش و فرمانده یگان ویژه که قرار بود مجری عملیات باشد با آن مخالفت کردند، چون احتمال موفقیت در اجرای آن را ضعیف می‌دانستند.

بر اساس  این نقشه قرار بود یک تیم با استفاده از دو بالگرد نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی وارد عراق شده و به دو بخش تقسیم شوند که یکی خود را به هدف می‌رساند و دیگری در ۱۲ کیلومتری محل اجرای ترور مستقر شود تا از آنجا موشک شلیک کند.

در روز ۵ نوامبر ۱۹۹۲ شبیه‌سازی اين عملیات با حضور فرماندهان ارشد ارتش رژیم صهيونيستی اجرا شد، اما در مرحله شبیه‌سازی مسئول عملیات گلوله اشتباه را شلیک کرد. همچنین موشک‌های ضد زرهی هم به اشتباه شلیک شدند. عملا عملیات شبیه‌سازی با خطا‌های بزرگ همراه بود و در آن ۵ سرباز کشته شدند اما فردی که نقش صدام را بر عهده داشت زنده ماند.

این گزارش درحالی ادعا می‌کند که رژیم صهیونیستی قصد ترور صدام را داشته است که بعد از پایان جنگ تحمیلی رژیم بعث علیه ایران شواهدی به دست آمد که نشان می‌داد احتمال همکاری صدام و صهیونیست‌ها بالا بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۷ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
صدام که از خودشون بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
آقا
صد رحمت به سیستم برده داری در دوران جاهلیت...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
برن به جهنم همشون
آخرین اخبار