برگزاری ۴ رشته در تراز جهانی در بیستمین مسابقات ملی مهارت

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: ۱۵ هزار نفر از سراسر کشور در بیستمین مسابقات ملی مهارت شرکت کرده‌اند و فارس چهار رشته در تراز جهانی مسابقات را برگزار می‌کند.

علی حسین معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور شهریور در نشست خبری بیستمین مسابقات ملی مهارت گفت: به نظر کمی و کیفی سطح مسابقات ملی که در فارس برگزار می‌شود هم تراز با مسابقات جهانی است و برگزیدگان و مدال آوران به اردو‌های ملی دعوت خواهند شد.

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: یکی از برنامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، شناسایی استعداد‌های مهارتی است که با هدف معرفی به بازار کار و حضور در مسابقات جهانی مهارت است.

او گفت: ترویج فرهنگ مهارت آموزی در کشور در اولویت سازمان قرار دارد و معتقدیم که مسیر اشتغال از مهارت آموزی می‌گذرد و نخستین دوره مسابقات مهارت نوجوانان را در کشور برگزار کردیم که با هدف انتخاب مسیر شغلی دانش آموزان از مقطع راهنمایی انجام شده است.

شهریور با تاکید بر تاثیر دوره‌های مهارت افزایی در ایجاد نشاط در جامعه گفت: ۱۱۰ رویداد مسابقاتی با حضور ۳۰ هزار نفر برگزار کرده ایم و در حال حاضر مسابقات گردشگری به صورت ملی در خوزستان در حال برگزاری است.

او گفت: ۱۵ هزار نفر از سراسر کشور در بیستمین مسابقات ملی مهارت شرکت کرده اند و فارس چهار رشته در تراز جهانی مسابقات را برگزار می‌کند.

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: مرحله بعدی، مسابقات جهانی است که هر ۲ سال یک بار برگزار می‌شود و در مسابقات جهانی مهارت دوره قبل از ۱۱ رشته اعزامی در دوره گذشته ۷ رشته مدال آوردند و مدال طلا در رشته جواهرسازی کسب کردیم.

شهریور با اشاره به اقدامات تشویقی که برای مدال آوران بیستمین مسابقات ملی مهارت در نظر گرفته شده است، گفت: این افراد یک مقطع تحصیلی بدون کنکور می‌توانند ادامه تحصیل دهند و به عنوان سفیر مهارت هم معرفی می‌شوند.

او گفت: در ۱۰ ماهه گذشته ۲۴۰ میلیون نفر ساعت آموزش‌های مهارتی به گروه‌های مختلف ارائه کرده ایم که شامل شاغلین، کارجویان و سایر مهارت آموزان بوده است که آموزش‌ها ۱۰۶ میلیون نفر ساعت به صورت رایگان در مراکز دولتی ارائه شده است.

شهریور گفت: استقرار نظام صلاحیت حرفه‌ای در کشور از اولویت‌های ماست و امیدوارم مجلس به اعتبارات مهارت آموزی توجه ویژه داشته باشد.

او گفت: سازمان آموزش فنی حرفه‌ای به بخش خصوصی برای آموزش‌های مهارتی نگاه ویژه دارد و برای آموزشگاه ها، مجوز آنی صادر می‌کند.

شهریور گفت: سه میلیون صنف در کشور داریم که رایزنی با اتاق اصناف کشور شده است که ۶۰۵ هزار صنف بتوانند مجوز کسب مهارت‌های آموزشی را داشته باشند و تا قبل از پایان سال روسای اتاق اصناف استان‌ها به تهران دعوت می‌شوند تا این طرح به صورت اجرایی در سطح کشور عملیاتی شود.

او همچنین گفت: ۳۱ مجمع خیرین مهارت در ۳۱ کشور راه اندازی خواهد شد و در فارس هیئت موسس انتخاب شده اند و طرح بورسیه مهارتی با هدف معرفی اقشار آسیب پذیر به آموزش فنی حرفه‌ای کشور برای برخورداری از مهارت‌های لازم را در نظر داریم.

شهریور تاکید کرد: در سطح کشور ۴۰۶ خیر شناسایی شده که آمادگی خود را برای همکاری با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اعلام کرده اند که فارس ۷۰ نفر را به خود اختصاص داده است.

او همچنین اظهار کرد: تربیت نیروی کار ماهر برای ورود به بازار کشور از اولویت‌های سازمان است و در این راستا در ۱۰ ماهه گذشته یک میلیون و ۳۳۰ هزار نفر سنجش مهارت شده اند که سهم فارس، ۶ درصد بوده است که میزان قبولی این استان بالاتر از میانگین کشوری است که نشان دهنده توجه فارس به کیفیت آموزش‌های فنی حرفه‌ای است.

شهریور گفت: ۱۳۰ هزار نفر در ۱۰ ماهه گذشته با حضور در آزمون ادواری سنجش شده اند که نسبت به سال قبل، رشد ۳۰۰ درصدی داشته است که ۹ درصد مربوط به فارس بوده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار