حسینی:

شیراز به‌عنوان یکی از استوانه‌های اساسی در ایجاد تمدن نوین اسلامی است

رئیس شورای شهر شیراز در آیین رونمایی از سند راهبردی «شیراز؛ سومین حرم اهل‌بیت» گفت: جان‌مایه این سند وحدت حداکثری مردم و مسئولین برای ارتقا جایگاه شیراز به تراز سومین حرم اهل‌بیت (ع) است.

سید ابراهیم حسینی در آیین رونمایی از سند راهبردی «شیراز؛ سومین حرم اهل‌بیت» که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، ضمن فرارسیدن روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) اظهار کرد: در سال ۸۷ در سفر پر خیروبرکت رهبر معظم انقلاب به شهر شیراز جنت تراز، ایشان در بدو ورود خود به آرامگاه حافظیه فرمودند؛ مفاخر شهر شیراز و استان فارس به حدی زیاد است و به‌قدری شهر شما در همه جای جهان شهره است که نیازی نیست کسی برای معرفی این شهر و گذشته آن مطلبی بیان کند و پس‌ازآن در جلسات متعدد به ذکر ویژگی‌های این دیار و مردم شریف آن پرداختند.

او افزود: ایشان همچنین فرمودند شیراز دارالعلم و معلم سایر شهر‌ها است و شهر ویژه گردشگری در حوزه‌های مختلف مذهبی، تاریخی، فرهنگی و امروز درمانی در جریان است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: بررسی دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب نشان می‌دهد ایشان به شیراز به‌عنوان یکی از استوانه‌های اساسی در ایجاد تمدن نوین اسلامی به‌عنوان مقدمه ظهور حساب جدی بازکرده‌اند، همان‌گونه در بیانیه گام دوم به‌عنوان خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی اشاره فرمودند.

حسینی ادامه داد: مقام معظم رهبری در ۱۸ اردیبهشت فرمودند؛ شیراز؛ سومین حرم اهل‌بیت (ع) است و از آن روز هر فرد و هر دستگاهی به فراخور سهم خود برای اجرای این دستور تلاش داشت.

او اضافه کرد: در جلسات برگزارشده با بزرگان استان همچون نماینده ولی‌فقیه استان فارس، استاندار فارس و تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) این موضوع بحث و بررسی شد و در آبان ۱۴۰۱ این موضوع تصویب شد که ضرورت تدوین پیشنهاد سند راهبردی سومین حرم اهل‌بیت (ع) در دستور کار قرار گرفت؛ لذا در جلسه شورای فرهنگ عمومی این موضوع مطرح و تدوین این سند در دستور کار قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: این سند در چارچوب هشت گام ارائه و تصویب شد و پس‌ازآن مطالعه ابعاد مختلف سند آغاز شد.

حسینی ادامه داد: اولین گام در این سند راهبردی ارزشمند چشم‌انداز، رسالت و بیان الزامات اقتضائات به شاکله دبیرخانه اجرایی در روز شنبه ۲۲ اردیبهشت در جلسه شورای فرهنگ عمومی ارائه و تصویب شد و امروز این سند رونمایی شد.

او اضافه کرد: با تصویب این سند به چند تکلیف تأکید شده است که استانداری و برنامه و سازمان برنامه‌وبودجه باید برنامه عملیاتی دستگاه‌های اجرایی را باید ارائه کنند و در خصوص لزوم اعتبارات اجرایی از محل اعتبارات ملی و استانی سازمان برنامه‌وبودجه نیز تکلیف دارد و استانداری فارس نیز در دو شورای ملی زیارت و شورای عالی انقلاب فرهنگی این سند را تصویب کند و هرساله گزارش‌های مربوطه در هفته کرامت در جلسه شورای فرهنگی عمومی و شورای اداری ارائه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: جان‌مایه این سند وحدت حداکثری مردم و مسئولین برای ارتقا جایگاه شیراز به تراز سومین حرم اهل‌بیت (ع) است و انتظار داریم این جلسه به‌عنوان آغاز کار باشد، همچنین در مرحله دوم برای درک محتوای این سند تلاش شود و از مردم این درخواست راداریم که برای این سند مطالبه گری جدی از مسئولان داشته باشند.

حسینی همچنین از اساتید دانشگاه و حوزوی درخواست کرد تا این سند را مورد ویرایش قرار داده و نظرات و دیدگاه‌های خود را اعلام کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در پایان این موضوع را اعلام کرد که شهرداری شیراز این موضوع را در دستور کار قرار داده است تا به‌عنوان یک نماد دینی یک پرچم در سطح شهر برافراشته شود که تدوین و ارائه طرح این پرچم در قالب یک مسابقه به فراخوان گذاشته‌شده است و به‌زودی پوستر آن منتشر می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار