احمدی لاشکی:

بیش از ۹۷ درصد بودجه آموزش و پرورش برای حقوق کارکنان هزینه می‌شود

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: بیش از ۲ و ۳ دهم درصد بودجه آموزش و پرورش صرف کیفیت بخشی می‌شود و مابقی یعنی ۹۷ و ۷ دهم درصد صرف حقوق کارکنان می‌شود.

قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در سفر ۲ روزه به استان فارس در جمع فرهنگیان شهرستان بختگان اظهار کرد: کل بودجه وزارت آموزش و پرورش حدود ۱۹۲هزار میلیارد است و این درحالی است که حدود ۲ و ۳ دهم درصد آن صرف کیفیت بخشی می‌شود و مابقی یعنی ۹۷ و ۷ دهم درصد صرف حقوق کارکنان می‌شود.

او گفت: این درحالی است که حدود ۱۶۸هزار میلیارد بدهی آموزش و پرورش به معلمان است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، کمبود بودجه و کم توجهی به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را از دیگر مشکلات آموزش و پرورش دانست.

او ادامه داد: بخشی از فضا‌های آموزشی کشور فرسوده است و نوسازی و مقاون سازی آن از توان آموزش و پرورش خارج است و سایر نهاد‌ها که مسوولیت اجتماعی دارند باید وارد این حیطه شوند.

احمدی لاشکی افزود: در این سفر تلاش شد تا با بازدید‌های میدانی از نزدیک با مشکلات آشنا و با هم اندیشی از همه ظرفیت‌ها برای حل این مسائل استفاده کرد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: منزلت معلم از هر چیزی برتر است و اگر به جایگاه اموزش و پرورش در تصمیم گیری‌ها توجه شود آنگاه فرایند ارتقای جایگاه معلم آغاز شده است.

احمدی لاشکی بیان کرد: همگان باید بر این باور برسند که ارتقای جایگاه تعلیم و تربیت نیازمند توجه همه دستگاه‌ها است و اگر آموزش و پرورش به تنهایی فعالیت کند نمی‌تواند به این ارتقا برسد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: کرونا با همه معایب خودش، اما یک نکته را به همگان اثبات کرد که خانواده به تنهایی در تربیت دانش آموز نمی‌تواند موثر باشد و حتما نقش مدرسه و آموزش و پرورش بسیار موثر است.

احمدی لاشکی ادامه داد: اگر امروز بخواهیم به مهم‌ترین مشکلات آموزش و پرورش بپردازیم فقدان ارتباط مابین برنامه ریزی توسعه کشور و برنامه ریزی اموزشی در نظام تعلیم و تربیت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار