کمبود ناوگان مسافری جاده‌ای در کلات

فرماندار کلات گفت: مردم کلات در حال حاضر از کمبود ناوگان حمل و نقل مسافری جاده‌ای در رنج هستند، در حالیکه راهداری موظف است تمهیدات لازم برای این خدمات را فراهم کند.

علی صلاحی فرماندار کلات گفت: در حال حاضر سه دستگاه مینی بوس در مسیر مشهد-کلات و روستا‌های کلات جابجایی مسافران را انجام می‌دهند.

او افزود: با توجه به میزان تردد بین مشهد و کلات نحوه خدمات دهی نامنظم این سه دستگاه ناوگان، تردد مسافر در مسیر کلات را با سختی و مشکلات متعدد مواجه کرده است.

فرماندار کلات ادامه داد: در حال حاضر هیچ اتوبوسی در مسیر جاده‌ای ذکر شده فعال نیست و از طرفی تامین ناوگان جدید و مجهز پرهزینه بود و نیازمند اعتبارات ویژه فرا محلی و فرا استانی است.

صلاحی با اشاره به تعطیلات نوروز و آغاز فصل سفر‌ها به کلات بیان کرد: در چنین شرایطی ناوگان محدود کنونی اصلا نیاز حمل و نقلی شهر ۳۷ هزار نفری کلات را تامین نمی‌کند، شهری که در تعطیلات سه روزه پایان هفته به اندازه جمعیت خود مسافر می‌پذیرد.

او تصریح کرد: فعالیت مردم کلات در اصل کشاورزی است و روستاییان در مسیر‌های منتهی به مشهد و کلات تردد کنند، که کمبود ناوگان باز هم برای مردم مشکل آفرین است.

تردد اتوبوس در مسیر کلات مقرون به صرفه نیست

کریم نوایی نظامی رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: قبلا در این مسیر یک شرکت حمل و نقل و اتوبوس مسافربری فعال بود، اما به دلیل پایین بودن کرایه و بالا بودن هزینه‌های اتوبوس، استهلاک بالا و کمبود مسافر خدمات دهی آن‌ها متوقف شد.

او افزود: اتوبوسی که بتواند در این مسیر تردد کند حدود ۵۰ میلیارد ریال ارزش دارد، حال آنکه در آمد خالص روزانه این اتوبوس در مسیر مشهد -کلات به یک ۱۰ میلیون ریال نمی‌رسد.

 رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: اجاره ماهانه اتوبوس برای خدمات دهی در مسیر حدود ۵۰ کیلومتری در معادن خواف و یا پالایشگاه خانگیران سرخس، ۲۲۰ میلیون تومان است لذا فعالیت ناوگان اتوبوس در مسیر کلات مقرون به صرفه نیست.

کریم نوایی نظامی بیان کرد: در حال حاضر علاوه بر تردد مینی بوس در مسیر‌های شهری و روستایی کلات، مردم کلات تردد با خودرو‌های شخصی و یا ناوگان سواری کرایه از پایانه مسافربری کلات را ترجیح می‌دهند.

او تصریح کرد: در حال حاضر بر اساس آمار صدور کارت سوخت، هزار و ۵۴۷ دستگاه اتوبوس، ۲ هزار و ۷۲۷ دستگاه مینی بوس و هزار و ۵۰۶ دستگاه خودروی سواری کرایه با هشت هزار و ۴۱ راننده در استان خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی  تاکید کرد: از مجموع اتوبوس‌های ذکر شده کمتر از هزار دستگاه به صورت فعال در جاده‌های استان به حمل و نقل مسافر مشغولند و بقیه در کارخانجات و سرویس‌های مجموعه‌های مختلف خدمات دهی می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار