اجرای سختگیرانه قوانین سرمایه‌گذار را فراری می‌دهد

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: برخی از مدیران با اجرای سختگیرانه قوانین از نگاه حمایتی غافل شده‌اند که موجب فرار سرمایه و سرمایه‌گذار می‌شود.

حجت‌الاسلام موحدی‌راد رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در نشست ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دادگستری کل خراسان جنوبی گفت: با توجه به ظرفیت‌های مختلف در عرصه‌های معدنی، کشاورزی و میراث فرهنگی، زمینه کار و تلاش فراهم است اما برخی از مدیران با اجرای سختگیرانه قوانین از نگاه حمایتی غافل شده‌اند که موجب فرار سرمایه و سرمایه‌گذار می‌شود.

او افزود: باید ضمن اجرای قانون نگاه حمایتی هم در موضوعات مختلف دنبال شود تا شاهد رونق تولید و اشتغال در استان باشیم.

حجت‌الاسلام موحدی‌راد بیان کرد: شرایط خاصی بر وضعیت اقتصادی کشور حاکم است لذا باید براساس تأکید سران سه قوه، همه کارگزاران و مسئولان سیاست‌هایی را در نظر بگیرند تا در حوزه تولید و صنعت از اشتغال و کارآفرینی حمایت شود.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی عنوان کرد: هر کارگاه و واحد تولیدی که تعطیل شود، مشکلات عدیده‌ای بر جامعه تحمیل می‌شود که افزایش جرم و جنایت یکی از اثرات سوء آن است.

او ادامه داد: طرح گردشگری در اسلامیه فردوس با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد ریال و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی از سال ۱۳۹۸ به خاطر مشکل زمین و اختلاف با راه و شهرسازی معطل مانده و نیازمند حمایت بوده لذا تلاش می‌شود زمین مورد نیاز طرح به سرمایه‌گذار واگذار شود.

حجت‌الاسلام موحدی‌راد تصریح کرد: امید است سرمایه‌گذار هم با این مساعدت طرح را تکمیل تا زمینه اشتغال حدود ۶۰ نفر در این مجموعه فراهم شود.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: کارخانه سوله‌سازی فعال در شهرک صنعتی بیرجند نیازمند تخصیص زمین برای طرح توسعه است که مصوب شد با مساعدت شرکت شهرک‌های صنعتی به صورت نقد و اقساط زمین واگذار شود و با اجرای این طرح توسعه، تثبیت اشتغال ۸۰ نفر رقم می‌خورد.

او با بیان اینکه خراسان جنوبی استانی کم‌برخوردار بوده و از همه جهات نیازمند حمایت است افزود: مدیران باید با نگاه مساعد در عرصه خدمت‌رسانی به مردم و حوزه صنعت گام بردارند و اگر جایی قوانین و مقررات دست و پا گیر وجود دارد می‌توان با استفاده از ظرفیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید یا ستاد اقتصاد مقاومتی موضوعات را مطرح کرد تا مشکلات موجود رفع شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار