بهسازی و روکش حدود ۷۰۰ کیلومتر از محور‌های خراسان جنوبی

معاون راهداری اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از اجرای حدود ۷۰۰ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت در جاده‌های استان طی ۱۰ ماه اخیر خبر داد.

فدوی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: با هدف تأمین ایمنی عبور و مرور، کاهش میزان خرابی راه و افزایش عمر آن، کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه و همچنین ایجاد شرایط مناسب برای رسیدن به موقع به مقصد، اقدام به بهسازی و روکش آسفالت شده است.

او افزود: از عملیات بهسازی و روکش راه‌های شریانی، فرعی و روستایی که در استان آغاز شده تاکنون روکش بیش از ۵۹۶ کیلومتر از راه‌های استان و بهسازی ۱۰ کیلومتر راه روستایی از این محور‌ها به بهره برداری رسیده است.

فدوی بیان کرد: از ابتدای امسال ۳۳ قرارداد در حوزه راه‌ها با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۲۶۹ میلیون ریال در زمینه بهسازی و روکش راه‌های استان منعقد شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: از دیگر اقداماتی که برای نگهداری رویه آسفالتی راه‌ها انجام می‌شود انجام چاله پرکنی برای رفع خرابی‌هایی است که نیاز به اقدام سریع دارند، به همین منظور ۱۹ هزار و ۴۰۰ تن آسفالت از ابتدای امسال با برنامه ریزی و مدیریت اداره نگهداری راه‌های استان، از سوی ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تابعه در سطح راه‌ها مصرف شده است.

او گفت: در ۱۰ ماه اخیر نیز بهسازی و روکش حدود ۷۰۰ کیلومتر از محور‌های خراسان جنوبی انجام شده است.

فدوی با اشاره به اهمیت زیرساخت جاده‌ای مناسب در کاهش خسارات مالی و جانی تصریح کرد: موثرترین شرایط برای حمل و نقل آرام و ایمن، داشتن یک رویه سالم راه، همراه با نصب علائم ایمنی لازم بوده تا بتوان با خیالی آسوده تردد کرد و از جمله اهداف ما مطالعه و فراهم کردن طرح‌های لازم برای انجام و اجرای رویه‌های آسفالتی مناسب و اقتصادی بودن آن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار