خدمات جدید جمهوری چک به اوکراین برای مقابله با روسیه

پراگ وعده داده است که زره پوش‌های آسیب دیده اوکراین در جنگ را در خاک خود تعمیر می‌کند.

از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه سال گذشته میلادی تاکنون کشور‌های غربی طیف گسترده‌ای از کمک‌های مالی، تسلیحاتی و سیاسی را به کی یف ارائه کرده اند. از ارسال تسلیحات پیشرفته تا کمک‌های مالی و اعمال تحریم بر روسیه، همگی اقداماتی به منظور حمایت از اوکراین در نبرد با روسیه بوده است. با این حال، به تازگی جمهوری چک در ابعاد دیگری اقدام به حمایت از این کشور کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع جمهوری چک امروز (پنجشنبه) اعلام کرد در راستای حمایت از اوکراین برای مقابله با حمله روسیه، زره پوش‌ها و نفربر‌های آسیب دیده این کشور را در داخل خاک خود تعمیر و نگهداری می‌کند.

مقامات پراگ از امضای یادداشت تفاهم میان شرکت دولتی وپ سی زی جمهوری چک و شرکت دولتی تولید تسلیحات یوکروبروپروم اوکراین برای تعمیر زره پوش‌های آسیب دیده این کشور خبر دادند.

آلیس ویتیکا یکی از مقامات ارشد نظامی پراگ در این باره می‌گوید: این یادداشت تفاهم شامل برنامه مشخص و زمانبندی شده برای تعمیر ادوات نظامی آسیب دیده اوکراین در جنگ می‌شود.

جمهوری چک یکی از اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است. پراگ تاکنون در چند مرحله اقدام به ارسال تسلیحات نظامی از جمله نفربر‌های زره پوش، تانک و سامانه هویتزر به اوکراین کرده است. با این حال، این برای نخستین بار است که این کشور از تعمیر ادوات نظامی کی‌یف در خاک خود خبر می‌دهد.

پیش‌تر اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان از رقابت میان کشور‌های غربی برای کمک به اوکراین انتقاد کرده و این موضوع را عاملی برای ایجاد تفرقه میان متحدان دانسته بود. به نظر می‌رسد اکنون کشور‌های عضو ناتو اقدام به تقسیم کار میان خود برای تعیین نوع کمک رسانی هایشان به کی‌یف کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار