فرهنگ و معیشت، محورهای کار بنیاد شهید/ به دنبال هوشمندسازی خدمات هستیم

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: به دنبال این هستیم تا خدمات الکترونیکی را برای تسهیل شرایط مراجعین گسترش دهیم.

قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در برنامه گفتمان هفته سیمای خراسان جنوبی گفت: بنیاد شهید سازمانی مردمی است که در اقصی نقاط کشور جامعه ایثارگر وجود دارد و در حوزه‌های فرهنگی و معیشتی وظیفه داریم.

او افزود: در سفر‌های استانی میز‌های خدمت برپا می‌شود و نظارت میدانی نیز برای پایش بسته‌های طراحی شده و واکاوی آن انجام می‌شود و در خراسان جنوبی نیز برنامه‌های مختلفی را دنبال کرده ایم.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه دیدار با نخبگان از دیگر برنامه‌های سفر‌های استانی است، عنوان کرد: در دوره جدید مدیریتی بنیاد شهید، ایجاد هماهنگی بین بخشی در حوزه ایثارگران حرکتی رو به بیرون در حال اجرا است که هم مردم و هم مسئولین کار‌ها را دنبال کنند.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در خصوص نیاز‌های ایثارگران گفت: از مهمترین حوزه‌های این قشر و خانواده‌های آنان مسکن است که نیاز به پیگیری‌های بیشتری نیز دارد.

او افزود: ۱۰۵ خدمت کد دار در بنیاد شهید که هوشمند و مکانیزه شده است، اما میزان بهره مندی از آن‌ها ۳۳ درصد است و دلیل کم بودن خروجی، کم کاری برخی ادارات است که همکاری می‌کنند.


بیشتر بخوانید


قاضی زاده با اشاره به اینکه خدمات جدید دیگری نیز در حال اضافه شدن است و به ۱۳۷ خدمت خواهد رسید، ادامه داد: به دنبال این هستیم تا خدمات الکترونیکی را گسترش دهیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به تشکل های ایثارگری در بنیاد شهید گفت: در این تشکل ها از ظرفیت نخبگانی استفاده می شود و طرح های آن ها در قسمت های مختلف دریافت و پیگیری می شود.

او گفت: از خود ایثارگران نخبه نیز استفاده می کنیم؛ همچنین در این بنیاد از اشتغال دانش بنیان و ارزش آفرین حمایت می شود تا سرعت اقتصادی بیشتر شود و این هم استانی و هم کشوری است.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه در تمام استان های کشور خانه های خلاق تشکیل شده است، تصریح کرد: در حوزه کارهای فرهنگی نیز در دو محور با همکاری معاونت فرهنگی بنیاد شهید فعالیت انجام می شود که جمع آوری مستندات و نشر آن ها از جمله این ها است و همچنین در قسمتی دیگر، یادواره های شهدا برگزار شده و کارهای رسانه ای انجام می شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: در خراسان جنوبی ۹۱۶ نفر از اعضای خانواده ایثارگران بیکار هستند و امسال ۲۲۰ نفر استخدام شده اند. ۸۳۵ نفر باید تبدیل وضعیت شوند که ۸۷ نفر باقی مانده و ۷۵۷ نفر تبدیل وضعیت شده اند.

او گفت: ما تسهیلات خود اشتغالی نیز ارائه می‌دهیم که برای استان خراسان جنوبی ۱۲۸ میلیارد تومان است و امسال اعتبار گرفته شده است تا اشتغال فرزندان ایثارگران انجام شود.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه روش‌های مختلفی برای تماس جامعه ایثارگر با بنیاد وجود دارد گفت: مرکز هاتف در تمامی مراکز بنیاد شهید مستقر است و به صورت حضوری، تلفنی و الکترونیک فعال است و افراد می‌توانند درخواست‌های خود را ثبت کنند.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور اظهار کرد: از ۴ هزار و ۷۲۰ موردی که در خراسان جنوبی باید خدمت مسکن داده می‌شده است، تنها ۵۰۰ مورد خدمت داده شده است و کم کاری صورت گرفته و باید در طرح نهضت ملی مسکن ۵ درصد مخصوص خانواده ایثارگران باشد و امیدواریم این برای ایثارگران اتفاق بیفتد.

او گفت: پاسداشت فرهنگ شهادت و ایثار باعث باقی ماندن مقاومت در کشور می‌شود و هم اکنون شهدایی داریم که قهرمانانی بزرگ بوده اند و باید یاد آن‌ها حتما زنده نگه داشته شود و خانواده‌ها آن را در تربیت خود لحاظ کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.