صدور ۱۰۱۹ فقره گواهینامه صادراتی و وارداتی در استان اردبیل

مدیرکل استاندارد استان اردبیل از صدور هزارو ۱۹ فقره گواهینامه اظهارنامه صادراتی و وارداتی در ۱۰ ماهه سالجاری در سطح استان خبر داد.

هاشم علایی با اشاره به اینکه اداره کل استاندارد بر کلیه کالا‌های وارداتی و صادراتی مشمول مقررات استاندارد اجباری در مبادی رسمی منطقه نظارت دارد گفت: در ۱۰ ماهه سالجاری هزارو ۱۹ فقره گواهینامه اظهارنامه صادراتی و وارداتی در استان اردبیل صادر شده است.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: ۸۸۹ فقره از این اظهارنامه‌ها از نوع انطباق با کالا‌های وارداتی و ۱۳۰ فقره نیز از نوع انطباق با کالا‌های صادراتی بوده است.

علایی افزود: بیشترین اقلام صادراتی شامل خرما، کشمش، سنگ‌های ساختمانی، رویه درب، الیاف مصنوعی، نمک غیر خوراکی و... بوده است که پس از ارزیابی و بررسی کارشناسان این اداره کل به مقصد کشور‌های روسیه، گرجستان، عراق و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

او با بیان اینکه کنترل کیفی کالا‌های صادراتی مشمول استاندارد اجباری و جلوگیری از صدور کالا‌های نامرغوب به منظور فراهم کردن امکان رقابت با کالا‌های مشابه خارجی و حفظ بازار‌های بین المللی از وظایف مهم سازمان ملی استاندارد ایران است، اظهار کرد: کنترل کیفیت کالا‌های وارداتی مشمول استاندارد اجباری به منظور حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالا‌های نا مرغوب خارجی نیز از جمله وظایف سازمان تعریف شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.