راه اندازی کارگاه‌های آموزشی صنایع دستی برای زندانیان در اردبیل

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان اردبیل گفت: با همکاری این اداره و زندان مرکزی اردبیل کارگاه‌های آموزشی صنایع دستی برای زندانیان در اردبیل راه اندازی شده است.

محمدرضا شایقی گفت: در حوزه صنایع‌دستی در راستای رونق کسب و کار زندانیان کارگاه‌های آموزشی با همکاری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان و زندان مرکزی اردبیل راه اندازی شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی شهرستان اردبیل در بازدید از کارگاه‌های آموزشی زندان مرکزی و نشست با مسئولان زندان اردبیل ادامه داد: این کارگاه‌های آموزشی در رشته‌های گوهرتراشی، منبت، معرق، چرم‌دوزی و برخی رشته‌های دیگر ایجاد شده است و تلاش و جدیت بر توسعه این کارگاه‌هاست.

شایقی برای صدور گواهی‌های آموزشی و همچنین پروانه‌های تولید برای شرکت‌کنندگان در این دوره‌های آموزشی قول مساعد و خواستار همکاری هر چه بیشتر دو دستگاه در راستای شرکت در نمایشگاه‌ها شد.

ناصری، رئیس زندان مرکزی اردبیل نیز در این بازدید ضمن تشکر از اقدامات اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردبیل در خصوص صدور گواهینامه‌های آموزشی گفت: باید تلاش کنیم تا با همکاری دوجانبه رونق هر چه بیشتر آموزش در مراکز زندان‌ها را فراهم کنیم.

او خواستار اختصاص محلی برای نمایش تولیدات صنایع‌دستی زندانیان و فروش محصولات این قشر آسیب‌دیده شد و گفت: این امر می‌تواند زمینه برای ورود این افراد به بازار کار و درآمدزایی آن‌ها را فراهم کرده و مشکلات معیشتی خانواده‌هایشان را کاهش دهد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.