صدور بیش از ۴۰۰ گواهینامه صادراتی و وارداتی در استان اردبیل

مدیرکل استاندارد استان اردبیل از صدور بیش از ۴۰۰ گواهینامه ارزیابی انطباق صادراتی و وارداتی در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ خبر داد.

هاشم علایی در مورد عملکرد سه ماهه اول سال جاری این اداره کل در زمینه صادرات و واردات، با اشاره به اینکه اداره کل استاندارد استان بر کلیه کالا‌های وارداتی و صادراتی مشمول مقررات استاندارد اجباری در مبادی رسمی کالا نظارت دارد گفت: در سه ماهه اول، تعداد ۴۰۲ گواهینامه ارزیابی انطباق صادراتی و وارداتی در استان صادر شده است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: ۴۴ فقره از این گواهینامه‌ها از نوع ارزیابی انطباق کالا‌های صادراتی و ۳۵۸ فقره نیز از نوع ارزیابی انطباق کالا‌های وارداتی بوده و نسبت به برنامه عملیاتی پیش بینی شده به ترتیب ۴۲ درصد و ۱۴۰ درصد تحقق عملکرد داشته ایم.

علایی می‌گوید: بیشترین اقلام صادراتی در سالجاری شامل خرما، کشمش، زر آلوی خشک (قیصی)، روکش ملامینه آغشته، زغال صنعتی تهیه شده از آخال و ماسه سیلیسی بوده است که پس از ارزیابی و بررسی کارشناسان این اداره کل و آزمایشگاه‌های همکار تاییدصلاحیت شده، به مقصد کشور‌های روسیه، گرجستان، عراق و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

او در ادامه با اشاره به ابلاغ بسته حمایتی سازمان ملی استاندارد ایران گفت: این بسته حمایتی با تاکید بر تسهیل فضای کسب وکار در حوزه صادرات و واردات کالا و تامین مواد اولیه و حد واسط واحد‌های تولیدی کشور تدوین شده است.

دبیر شورای استاندارد استان اردبیل با بیان اینکه کنترل کیفی کالا‌های صادراتی مشمول استاندارد اجباری و جلوگیری از صدور کالا‌های نا مرغوب به منظور فراهم کردن امکان رقابت با کالا‌های مشابه خارجی و حفظ بازار‌های بین المللی از وظایف مهم سازمان ملی استاندارد ایران است، گفت: کنترل کیفیت کالا‌های وارداتی مشمول استاندارد اجباری به منظور حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالا‌های نا مرغوب خارجی نیز جزو وظایف سازمان ملی استاندارد ایران می‌باشد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.