تعلل در رسیدگی به کار مردم از مصادیق فساد اداری است

امام جمعه همدان گفت: تعلل و تأخیر در رسیدگی به کار مردم و نوع برخورد‌های غیر اخلاقی و انسانی از موضع بالا با مردم از مصادیق فساد اداری است.

دوره جدید فعالیت ستاد‌های امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و دستگاه‌های دولتی، بانکی، بیمه‌ای و عمومی با اعطای حکم مسئولیت به مدیران کل و روسای دستگاه‌های اجرایی آغاز شد.

با استناد قانون ستاد امر به معروف و نهی از منکر بنا بر وظیفه ذائی خود عملکرد دستگاه‌های اجرایی مورد رصد و نظارت خواهد بود

امام جمعه همدان و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در این نشست گفت: صیانت و پاسداری از بیت المال مسلمین به عنوان معروف بزرگ باید سرلوحه کارمندان باشد و هر گونه بدرفتاری و بی اخلاقی و تندی با مردم در ادارات از مصادیق مهم منکر و تضییع حقوق بیت المال است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی افزود: فساد در ادارات تنها اختلاس و فساد اقتصادی نیست بلکه تعلل و تأخیر در رسیدگی به کار مردم و نوع برخورد‌های غیراخلاقی و انسانی از موضع بالا با مردم از مصادیق فساد اداری است که مدیران باید آن را اصلاح کنند.

او تأکید کرد: فساد اداری در ادارات و دستگاه‌های دولتی و عمومی به دین مردم و ارزش‌های مورد احترام جامعه آسیب می‌زند و از دولت انتظار است که گشت ارشاد مدیران را راه اندازی کند، زیرا که این وعده دولت زمین مانده است و وعده باید عملیاتی و در میدان عمل کار شود.

نماینده، ولی فقیه در استان و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تصریح کرد: این ستاد به استناد قانون بر صحت عملکرد‌ها نظارت خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی گفت: اگر همه ما مسئولان به وظایف قانونی خود در جامعه عمل می‌کردیم وضعیت ارزش‌ها و هنجار‌ها امروز در جامعه خیلی بهتر بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.