مجارستان: تحریم‌های هسته‌ای علیه روسیه را وتو خواهیم کرد

نخست وزیر مجارستان که به دنبال همکاری‌های هسته‌ای با روسیه است گفت «بدیهی» است که تحریم‌های اتمی علیه روسیه باید وتو شود.

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان گفت: «مجارستان هرگونه تحریم اتحادیه اروپا علیه روسیه را که بر انرژی هسته‌ای تأثیر بگذارد وتو خواهد کرد».

به گزارش رویترز، اوکراین از ۲۷ کشور اتحادیه اروپا خواسته است که شرکت دولتی انرژی هسته‌ای روسیه را تحریم کند، اما مجارستان که یک نیروگاه هسته‌ای ساخت روسیه دارد و قصد دارد آن را با همکاری شرکت روس اتم توسعه دهد، مانع آن شده است.

اوربان در مصاحبه‌ای با رادیو دولتی مجارستان تکرار کرد که «بدیهی» است تحریم‌های انرژی هسته‌ای باید وتو شود. وی تاکید کرد: «ما اجازه نمی‌دهیم طرح گنجاندن انرژی هسته‌ای در تحریم‌ها اجرا شود. این موضوع منتفی است.»

گفتنی است، از زمان حمله روسیه به اوکراین، غرب تحریمی علیه روس اتم اعمال نکرده است.

مجارستان، عضو اتحادیه اروپا، بار‌ها از تحریم‌های اتحادیه علیه روسیه انتقاد کرده و گفته است که این تحریم‌ها نتوانستند روسیه را به طور معناداری تضعیف کنند و در عوض این روز‌ها خطر نابودی اقتصاد اروپا را تهدید می‌کند.

براساس قراردادی که در سال ۲۰۱۴ با روسیه امضا شد، مجارستان قصد دارد نیروگاه هسته‌ای خود را با دو راکتور VVER ساخت روسیه با ظرفیت ۱.۲ گیگاوات توسعه دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار