بلژیک: استفاده از اموال روسیه برای بازسازی اوکراین قانونی نیست

وزیر امور خارجه بلژیک، تاکید کرد استفاده از دارایی‌های بلوکه شده روسیه در کشور‌های غربی برای بازسازی اوکراین، چارچوب قانونی ندارد.

وزیر امور خارجه بلژیک، تاکید کرد استفاده از دارایی‌های بلوکه شده روسیه در کشور‌های غربی برای بازسازی اوکراین، چارچوب قانونی ندارد.

به گزارش الجزیره، حاجه لحبیب در مصاحبه اختصاصی با این شبکه، گفت، بلژیک حجم زیادی از دارایی‌های روسیه را بلوکه کرده است، اما استفاده از این دارایی‌ها برای بازسازی اوکراین به چارچوب قانونی نیاز دارد که فعلا وجود ندارد. با اینکه ایده استفاده از این اموال برای بازسازی اوکراین، ایده جذابی است، اما چنین چیزی در دستور کار نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا قرار نداشت، زیرا این اقدام، چارچوب قانونی ندارد.

لحبیب افزود: ۵۰ میلیارد یورو از اموال توقیف شده روسیه نزد ماست. همچنین ۲۰۰ میلیارد یورو از مبادلات از طریق «یوروکلیر» که مقر آن در بلژیک است، صورت می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: کشور‌های اروپایی باید وحدت خودشان را در برابر روسیه حفظ کنند و با پدیده فرار از مجازات، مقابله کنند. بلژیک این موضوع را در برابر دیوان بین المللی دادگستری پیگیری می‌کند. ما در جمع آوری مدارک از صحنه‌های جنایت در اوکراین، مشارکت کردیم. کشور‌های اروپایی ممکن است با توجه به تناقض در سیاست‌های خارجی شان و تمایلات دولت‌هایشان با یکدیگر اختلاف نظر داشته باشند، اما در نهایت به توافق می‌رسند و مسئله مهم همین است.

لحبیب افزود: اراده ما آن است که وحدت خودمان را حفظ کنیم و راهبرد بلندمدت داشته باشیم. با اینکه جنگ همچنان با قدرت ادامه دارد، ما درباره بازسازی زیرساخت‌های حیاتی سخن می‌گوییم که به اوکراین اجازه می‌دهد به ایستادگی ادامه دهد. نمی‌توان شرایط اسپانیا را با مجارستان مقایسه کرد، زیرا مجارستان تکیه زیادی به انرژی و قرارداد‌هایی دارد که با روسیه امضا کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
بلوک را بیار اینجا ما هر طور دلمون خواست کار میونیم جارچوب براش میزاریم
آخرین اخبار