ادعای جدید مایک پمپئو علیه داماد و دختر ترامپ

وزیر خارجه سابق آمریکا مدعی شد که دختر و داماد رئیس‌جمهور پیشین به دنبال برکناری و جایگزینی معاون ترامپ بودند.

«مایک پمپئو» وزیر پیشین خارجه آمریکا، در کتابی که قرار است چاپ شود ادعای جدید علیه «جرد کوشنر» و «ایوانکا ترامپ» داماد و دختر رئیس‌جمهور سابق آمریکا مطرح کرده و مدعی شد که آن‌ها در نظر داشتند معاون ترامپ را برکنار و شخص دیگری را جایگزین او کنند.

او در این کتاب که قرار است با نام «هرگز یک اینچ را از دست نده» چاپ شود، مدعی شده که ایوانکا و جرد در نظر داشتند تا برای انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا «مایک پنس» معاون وقت ترامپ، را برکنار و «نیکی هیلی» را جایگزین او کنند. پمپئو مدعیست در سال ۲۰۱۸ که نیکی هیلی از ریاست دفتر ترامپ کنار کشید در کاخ سفید به همراهی ایوانکا و جرد دیدار با ترامپ داشت و در این نشست بود که آن‌ها نیکی هیلی را به عنوان معاون به ترامپ پیشنهاد دادند.

البته نیکی هیلی هم در مقابل به فاکس نیوز گفت: هرگز این نشست در کاخ سفید برگزار نشده و صحبتی از معاونت او به میان نیامده است. او همچنین افزود: «مسئله ناراحت کننده این است که برای فروش کتابتان دست به چنین کاری بزنید، نمیدونم اون چرا این را گفت، اما به همین دلیل است که من از واشنگتن دی‌سی دور مانده‌ام و تا جای ممکن به آنجا نمی‌روم تا از شایعه و مسائل این چنینی دور باشم.»

البته مایک پمپئو و نیکی هیلی هر دو اعلام کردند برای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا نامزد خواهند بود و نیکی هیلی وعده انتخاباتی سخت را داده است. مایک پمپئو مدتی عضو مجلس نمایندگان آمریکا بود و پس از آن رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و سپس وزیرخارجه آمریکا در دوران ترامپ شد.

او به تازگی نیز در همین کتاب گفته بود ترامپ از او خواسته تا «درباره مواردی که به چین مربوط می‌شود دهانش را ببندد»؛ ادبیات مورد استفاده پمپئو در این کتاب باعث جنجال بسیار شده است. پمپئو مدعیست در یک کنفرانس خبری اظهاراتی درباره رئیس‌جمهور چین و پنهانکاری‌های او داشته، از همین رو شی جن پینگ از ترامپ خواسته تا به او بگوید ساکت باشد، زیرا «با این اظهارات روابط تجاری میان چین و آمریکا را به خطر می‌اندازد و می‌تواند در تعاملات دو جانبه اختلال ایجاد کند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار