آلمان: تاکنون بیش از ۳ میلیارد یورو برای اوکراین هزینه کرده ایم

وزیر دفاع جدید آلمان اذعان کرد که کشورش از آغاز جنگ در اوکراین تاکنون بیش از ۳ میلیارد یورو برای کمک به کی‌یف هزینه کرده است.

 «بوریس پیستوریوس» در نشست «رامشتاین» که با حضور حدود پنجاه وزیر دفاع کشور‌های جهان در خصوص حمایت نظامی بیشتر از اوکراین در حال برگزاری است، گفت: ما به طور گسترده‌ای در تلاشیم.

به گزارش شبکه تلویزیونی «فونیکس»،  وزیر دفاع جدید آلمان گفت: اوضاع اوکراین، به مراتب و فوق العاده متاثرکننده شده است. ما در این فصل زمستان، هر روز شاهد حملات هوایی روسیه علیه اوکراین هستیم حملاتی که منجر به وارد آمدن خسارات و زیان‌های وحشتناکی به این کشور شده اند و ما باید فرض را بر این بگذاریم که هنوز ماه‌ها تا پایان این جنگ باقی مانده است که باید طی شوند.

وی افزود: روند جنگ با توجه به اوضاع انسانی که در آنجا وجود دارد، مستلزم این است تا بدون تغییر و البته به طور گسترده با ارسال تجهیزات و تسلیحات به این کشور، از اوکراین حمایت کنیم. هم اکنون آلمان، آماده تحویل تا ۴۰ دستگاه نفربر زرهی «ماردِر» به اوکراین است. همچنین در راستای تقویت دفاع هوایی اوکراین، یک واحد آتش سامانه ضدهوایی «پاتریک» را تحویل این کشور خواهیم داد. ما هفت دستگاه دیگر، تانک «گپارد» (آلمانی) را که در ژانویه در بخش صنعت بود تا بیست و سوم فوریه، تحویل این کشور می‌دهیم تا شمار تانک‌های این مدل، در مجموع به ۳۷ تانک «گپارد» آلمانی برسند و این تانک‌ها بتوانند در این کشور، در ماموریت باشند.

طی هفته‌های آینده، تصمیم داریم که از سوی شرکت تولیدکننده سامانه‌های دفاع هوایی ایریس-تِ-اس ال ام IRIS-T SLM)، موشک‌های هدایت شونده نیز در اختیار اوکراین قرار دهیم. در بهار نیز این سیاست را دنبال خواهیم کرد و سامانه‌های دیگری از این شرکت را همانند موشک‌های هدایت شونده که در واقع یک نوع تسلیحات مهم به شمار می‌رود و مایه تقویت دفاع هوایی اوکراین می‌شود، تحویل خواهیم داد.

تحویل این ادوات در واقع، بخشی از ارسال یک بسته کلی است که شامل لجستیک و آموزش فراگیر نیز می‌شوند و من در اینجا یک بار دیگر می‌گویم که ما در پایان، در بسته بهاری، بیش از یک میلیارد یورو برای کمک به اوکراین اختصاص خواهیم داد که این تنها مربوط به بسته حمایت نظامی فصل بهار ما از اوکراین خواهد بود. در مجموع باید بگویم که آلمان تاکنون بیش از سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو برای اوکراین سرمایه گذاری کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار